MINISTRO SANGIULIANO SI FIDI DI ME! **MINISTER SANGIULIANO TRUST ME!

🥊🥊🇮🇹

Ci avete rotto ogni giorno dei resoconti dei mafiosi! E degli anarchici! Non meritano l’attenzione del popolo italiano! Fatta la cronaca?

BASTA! Che sia eseguito ciò che è di Giustizia! E si passi ad altro.

Ora a noi: Ministro SANGIULIANO, lasci perdere, non riuscirà mai ad avere una “commissione di esperti” perché o studiano il mio BLOG, ah ma già era così…ma non è facile se mai hanno masticato la materia o la buttano in vacca come han fatto sino ad ora!

Si fidi di me, è il mio argomento! SONO IO LA PALADINA DELLA CULTURA SPORTIVA!

Si fidi del Consiglio di Stato di quei Magistrati che sanno andare in esplorazione e ben conoscono gli atti osceni di cui la burocrazia è capace…Sanno degli omicidi bianchi che il Ministero della Cultura sa ben mascherare.

Hanno cassato il mio docufilm su mio Padre…Il Fighter d’Italia Giancarlo Garbelli – il pugilato è violento ma la violenza non è pugilato-  per vie legali non c’è più nulla che io possa fare, dopo tutto l’investimento psicofisico, economico, una mia casa venduta all’asta giudiziaria! Me ne è rimasta una…Me ne farò una ragione, anche se l’istinto mi armerebbe di una torcia non olimpica ma proprio per bruciare quel ministero tanto è l’oltraggio subito a  così immenso Campione, il nostro più grande di sempre! Oltraggio alla storia d’Italia, all’avventura umana e sportiva.

Chi ha fortemente zittito la libertà di pensiero di un uomo libero quale è stato mio Padre Giancarlo Garbelli, si declassa da sé, al marciume da cui provengono che con tanta cattiveria, acidità e incompetenza hanno osato dopo il primo sì del 2003 e negare il mio docufilm dopo 8 anni di battaglie legali, ancora sì e poi negare il nostro Fuoriclasse, orgoglio nazionale!

Solo le maschere comuniste che hanno governato sino a pochi mesi fa potevano tanto. Fa ridere usare la parola comunismo, come nazismo. Paradossi di un’epoca che uno si augura non ci sia più. DAVVERO! Invece io ho subito il regime sinistro/comunista, lo subisco da oltre 20 anni!

E qua la sentenza, la prima  di tutta la serie, l’unica cassata ad oggi, la madre di tutte, o meglio il padre, visto che si tratta di mio padre vero: Il Fighter d’Italia Giancarlo Garbelli – pilatescamente cassato dal Consiglio di Stato, dando così credito appunto a quel sistema marcio

A quegli squallidi individui! Delegare alle bestie in sudditanza di Dario Franceschini, oggi ex Ministro della Cultura.

La figura di merda l’ha fatta tutto il clan, sinistra/sinistro Franceschini. Lo sviamento di potere, i soldi pubblici agli amici e amici degli amici è una faccenda tutta burocratica… La attuano gli incapaci, gli invidiosi, chi compera i voti. Chi non riconosce il merito. E comanda i festival del cinema con inviti  alla Ferragni e la stampatrice di libri di politici Sgarbi! E altrettanti individui il cui elenco sarebbe inutile, tanto sono cosa inutile loro stessi!

Solo ancora  un paio di menzioni del degrado, il pensionato ex-ministro Walter Veltroni ha preso ben sette finanziamenti ed é onnipresente invitato ar festivalino de Roma. E ovviamente tutti i compagni di merende.

Sullo stesso tracciato l’ex ministro della cultura ferrarese Dario Franceschini il cui editore, stampatore dei suoi mediocri scritti, è Elisabetta Sgarbi, ha ricambiato finanziando oltre alle opere insulse della stessa.

E poi il film fiction sul padre degli Sgarbi, Vittorio ed Elisabetta,  trattasi di un modesto commesso di farmacia di Ferrara. Il film finanziato anche dalla film commission Regione Emilia Romagna, eh certo Pupi Avati non è uno che costa poco…ma che je frega mica pagano loro! Si dice sia stata una marchetta…Mi dicono fonti autorevoli un brutto film, dalla storia inconsistente. E che sia costato €20milioni…! Protagonisti quali Renato Pozzetto e Stefania Sandrelli. Che giro di soldi pubblici per finanziamento politico e certo per tornaconto personale! Film trasmesso da Sky Italia…

E di nuovo Vittorio Sgarbi è finanziato sempre tramite ministero direzione cinema, dal suo concittadino Franceschini  in piena campagna elettorale per un documentario su lui stesso…invitato dritto al Festival di Torino, lo scorso 03 dicembre 2022, festival noto quale covo della sinistra romana. Che ha il suo apice nella Mostra del Cinema di Venezia, ormai passerella politica.

Vittorio Sgarbi ha solo sbagliato la data, giacché le elezioni si sono svolte prima del previsto…l’ambiguità di Vittorio Sgarbi e sua sorella Elisabetta, non è una rarità nel settore.

Ma Veltroni, Franceschini e gli Sgarbi ci sono andati giù pesanti! La propria campagna elettorale con i quattrini destinati alla cultura…!

Si tratta infatti di sostituzione di autore, di artisti, di consolidate personalità della cultura e di chiusura a nuove realtà. MINISTRO SANGIULIANO SI FIDI DI ME. 

LA GIUSTIZIA COME LO SPORT RICONOSCE IL MERITO, ho già dichiarato.

Certo ci vogliono gli attributi per riconoscere il merito.

E forse quei giudici che hanno spazzato sotto il tappeto il docufilm su mio Padre, per non saper né leggere e né scrivere, su mio Padre, affidandosi a gli incompetenti, sostenendo quel sistema marcio del MIC, contraddicendo i propri colleghi magistrati, ho già scritto di loro  nominandoli, e dichiarando tutto il mio disprezzo, qui sul mio Blog ad apertura d’anno, vedi post, i miei migliori 2022, scorso 01 01 2023.

Avrei festeggiato quel mio gran Papà, Campione per tutti nel suo decennale della morte il prossimo 16 marzo 2023! Invece non potrò farlo.

Non ho le risorse per onorare i debiti, oltre alla mia casa all’asta giudiziaria, ci sono delle rimanenze da onorare! Una produzione fatta con tutti i crismi professionali richiede danaro. Io ho investito sulla mia credibilità, ma ora i debiti devo pagarli!

Qua la misera sentenza…dello scorso 15 dicembre 2022. I Giudici in questo caso si sono platealmente, pilatescamente lavati le mani.

Sentenza Consiglio di Stato, Sez. VI, 15 dicembre 2021 n. 10994 (Garbelli)

Oggi é il  06 02 2023, al momento ho due sentenze a mio favore, una il docufilm su mio padre di cui il libro… a sfavore. il punteggio è 2 a 1 per me. In attesa della Sua firma, della conferma con la Firma del nostro Capo dello Stato, saranno 3 sentenze a mio favore 1 persa.

E Lei, Lei signor Ministro GENNARO SANGIULIANO che è altrettanto incompetente, si lasci guidare, con me può solo vincere la guerra, già persa dal suo predecessore.

Sono paladina della Cultura Sportiva. Lei no. Lei come la maggior parte dei giornalisti, ha inseguito la sua passione, la politica. Oggi è Ministro della Cultura e come i suoi colleghi ministri, ama il potere, né l’arte e né la cultura.

Lo sport ancor meno perché ha fatto di individui che per farcela devono credere in loro stessi. Partendo da niente.

Non hanno bisogno del consenso delle masse: sono bravi! Vincono? Le masse li ammirano. Chi bleffa è additato come un delinquente, la delusione che provoca uno sportivo è immensa e dolorosa.

Non succede così ai politici. Rubano, sottraggono, ingannano…son sempre lì. Avete sempre meno elettori perché sottovalutate, degradate il popolo.

E glielo dice una che ha votato Fratelli d’Italia, precisamente Giorgia. Non è mistero per nessuno che io vengo da destra. Non ho mai rinnegato le mie radici, così come non ho mai avuto problemi a relazionarmi con chi di destra non é.

Se il vento è cambiato, ne dia prova, metta fine a questo ostruzionismo di regime della sinistra!

Io sono una persona di cultura, e non per dire, rispetto il pluralismo invocato nella nostra costituzione. Non ho mai creduto alla cultura di destra, di sinistra sono grandi balle. Ci sono pensieri diversi che persone diverse hanno, e con tutti si dialoga.

Al Ministero della Cultura non sanno nemmeno cosa sia, la Cultura Sportiva!

Io sono autore/regista/attrice/editor/esperta bordo ring e produttrice.

Come vede ho scritto il mio ruolo imprenditoriale per ultimo perché cosa mi ha motivato, sin dalla fine inizio del millennio è stato il vuoto culturale della nostra nazione sul mio argomento. Ma mi si è voluto sino ad oggi silenziare. Zittire. Come nei peggiori regimi.

É sempre stato così da quando ho iniziato la mia carriera di autore/regista cinematografica, quest’anno festeggerò il mio trentennale dal mio debutto nel cinema. La RAI Mi ha tenuto nel congelatore per 10 anni! Prima mai avuto problemi, era il gran Teatro! Ma lo Sport, la Boxe è materia in cui sono nata. Nessuno lì dentro, nessuno punto, è in grado si sostenere un dialogo in tale materia con me.

Potrei tenere una lectio magistrali su tale argomento.

Chi disprezza, si diceva un tempo, compera. No oggi si ruba e basta!

L’immenso vuoto interiore, di queste persone inadeguate, di queste commissioni della direzione cinema…di ignari personaggi, commissioni nominate da funzionari gestiti dal Ministro, il mio sapere, la mia genialità d’autore deve essere valutata…da queste menti povere!

Che l’unica cosa che sanno fare è eseguire gli ordini di chi li comanda!

Signor Ministro SANGIULIANO un atto di umiltà e di rispetto mi è dovuto.

Ho una produzione da sfamare e io non vado per stracci perché Lei non ha ancora mosso un dito da quel 22 Ottobre 2022 data della sua nomina, mentre le mie sentenze sono in essere dallo scorso 09 marzo 2021, e confermate lo scorso 25 marzo 2022. Non le permetterò di farmi attendere oltre nel frattempo la mia unica casa rimasta sta per andare all’asta giudiziaria perché il tempo rubato ha un costo per tutti, compresi i miei debitori!

Ho additato al mondo lo squallido ministro che l’ha preceduto, lo stesso in un decennio ha intessuto una rete criminale, travestita da cialtroni che di cultura nulla hanno a che fare. Dalla TV di Stato che Lei ben conosce, ai Festival cinematografici, di musica varia, di san vattelapesca…teatrini di giornalai per imporci un credo, trattandoci da popolo sottosviluppato.

Ora con il cambio di Governo, ci si aspetta la volontà ferma di far rinascere l’amore per Cultura in Italia. La curiosità per la Cultura. L’apertura mentale per le novità che la Cultura può esaltare.

E la Cultura Sportiva è l’esempio plastico di come avvicinare un pubblico che ha ribrezzo per quel modello imposto dai sinistri che l’hanno preceduta.

Non di solo pane vive l’uomo…, ma senza il quale si va incontro alla morte! Io sono al 23° anno d’investimento senza aver mai portato a casa un soldo e all’8° anno di battaglie legali. E tutto il lavoro bloccato!

Quanti si sono comperate ville, case, o quanto altra spesa analoga di film che mai nessuno ha visto? Quanti amici, amici degli amici i sinistri hanno soddisfatto con i mediocri, inesistenti soggetti, imbarazzanti produzioni? E inviti altisonanti a festival nazionali, coronamenti di donatello, immeritati! Politici a capo di festival di cinema…imponendo un pensiero fuorviante!  Tutto il settore è andato in vacca!

E di cosa si occupano i media, le TV? Di mafia e di anarchici…Argomenti triti e ritriti, che se riferiti alla storia, alla cultura del passato hanno un loro perché. Ma che ogni giorno dal buon Dio dato, ci si deva otturare le orecchie per non sentire ogni giorno a tutte le ore programmi giornalistici di mafia-anarchico-mafia-anarchico-PD-mafia-anarchico-mafia-anarchico-PDmafia-anarchico-mafia-anarchicoPD! BASTA!

Negli anni passati RAI e RAI SPORT organizzava orge sessuali! Poi solo orge politiche! E ben sa che non esagero. Eccomi qua forte più che mai a sventolare il degrado che è stato per decenni lo status quo della TV di Stato.

La RAI dove Lei ha stazionato per anni, si è illuminata un po’ nell’ultimo anno attingendo a piene mani anche da quanto nelle sentenze del Consiglio di Stato, e certamente in questo mio sito, dove tutte le testate mi leggono, e ovviamente quella sportiva, ha fatto un cambio di rotta, illuminata da questo mio Blog! E così inserito pillole di sport al TG1 in quel TG2 che inizialmente zoppicava e poi superato il rodaggio, lei ha migliorato.

RAI Cinema- ovviamente, andato in onda sulla stessa TV di Stato, ha titolato un filmaccio sulla vittoria dell’82 dei calciatori quali EROI…no, i calciatori non sono mai degli Eroi. Sono dei bambini mai cresciuti che giocano a palla. Sostenuti da tribune politiche… Per lo più teatri di rivolta criminale. RAI Cinema non poteva far altro che riciclando ignoranti il mio sapere, mettendo i protagonisti dello Sport in unico calderone! Non funziona così!

Le altre TV sono penose, cercano storie nel mio BLOG che non sono capaci di gestire. Non conoscono…non sanno! Le fidanzate di politici, tali dovrebbero rimanere, non inventarsi dalla sera alla mattina, produttrici di esordienti, cercando e ottenendo patrocini sportivi i cui interessi di quest’ultimi è solidificare le loro falsità!

Gli Eroi sportivi li trova solo sul RING, QUELLO VERO. E dunque chi ha preso il mio titolo con cui mi riferisco quando ci sono i veri Eroi del ring,  utilizzando per dei tirapalle…ha sminuito lo stesso titolo di eroe a chi EROE lo è davvero! Buffonate dì ignoranti e presuntuosi!

Sono figlia di cotanto Campione. Che ne sanno “i coglionazzi esperti” della direzione cinema, che non prendono un soldo e son lì a sperare in un Suo battito di ciglia, come lo è stato per il Suo predecessore, per far parte di quella inutile burocrazia, di essere servi dei servi funzionari?

Che ne sanno dell’aria che ho respirato, che respiro?

Quanto guadagna tutto quel carrozzone degli addetti al Ministero della Cultura  per non sapere del mio argomento che invece sarebbe un valore aggiunto, un vuoto culturale, un cratere che io invece ho in parte colmato, e certo molto altro devo riempire?

Ma non intendo passare il resto della mia vita ad asfissiare gli Illustrissimi Giudici del TAR! Perché il MIC – Il Ministero della Cultura che è il mio naturale referente – è deficitario su argomenti e scrive leggi per analfabeti che regolarmente i Giudici per bene, cassano!

A quando l’equazione di un progetto culturale prevede che si fa cultura su un argomento che proprio perché non si conosce è necessario sostenerlo! E su basi di credibilità, ovviamente come è il mio plastico caso!

Lei è un giornalista, ha soddisfatto tutte le sue curiosità? Non sapeva che il Ministero della Cultura è da decenni un mostro dove nidificano serpi?

Con quell’aria supponente da meridionale scaltro, nulla a Lei sfugge.

Ministro GENNARO SANGIULIANO si vuole sbrigare a chiudere questo farsesco teatrino delle commissioni incompetenti e mi dia il mio totale economico che mi è stato riconosciuto dai GIUDICI DEL CONSIGLIO DI STATO che non sono gli ultimi improvvisati, ma hanno menti aperte oltre al rigore della Giustizia che rappresentano!

Dei GIUDICI CAMPIONI!  Che hanno saputo sentenziare tutte le anomalie e che vi hanno scritto filo e per segno le profonde mancanze delle norme a cui siete venuti meno e così all’argomento che incomprensibilmente vi siete ostinati a cassare. Non vi permetterò di liquidarmi con due pere e una mela! La sentenza è stata subito chiara: il Ministero deve aver l’accantonato la somma della cifra come richiesta. 

Il mio argomento: la Cultura Sportiva! E che dunque le sentenze vanno messa in pratica. Senza raggiri. I costi sono costi del 2019! Siamo nel 2023, le pare che sono gli stessi? Mi dia presto e subito ciò che mi è dovuto. I costi del 2016 sono gli stessi del 2023?

NON HO SCONTI PER NESSUNO! IL LAVORO, LA MIA PRODUZIONE É IN ESSERE, COMPLETATA MI DIA I MIEI QUATTRINI!

Non andrò per stracci per colpa della vostra ottusità! E con le sentenze a mio favore!

Perché trincerarsi dietro silenzi. Io non ho la cultura dell’omertà mafiosa! Sono molto nordica in questo,  e soprattutto ho la cultura sportiva della boxe dalla mia nascita, nel mio DNA. Libera autrice/imprenditrice. E non fallirò, non andrò per stracci, per aver dato la mia parola, contratto debiti che devo onorare.  Perché i debiti di lavoro si ONORANO!

Non mi merito di essere trattata come una delinquente, io ho delle responsabilità verso la mia produzione, la mia troupe dobbiamo far vivere il mio, il nostro lavoro!

L’attesa senza mai una data rispettata, i raggiri di scuse che nessuno al mondo comprende. Non è così che si eseguono le sentenze. VERGOGNA!

Ha voluto la poltrona del Ministero della Cultura l’ha ottenuta, ora non si affidi “solo” alla grande cultura della storia italiana, ad un ripasso storico, prendendo il filo di grandi altri autori nostrani, eh così il gioco è facile…

Il cambiamento non può richiedere anni! Lei non è l’ultimo arrivato che non ne sapeva nulla…

Per dieci anni il suo predecessore Franceschini ha cucinato con pasta e fagioli, e l’olezzo è ancor nelle stanze e corridoi, di quel Ministero della Cultura Italiano che se ben condotto avrebbe il rispetto come di un Tempio Sacro. Invece…eccomi ancora qui a buttargli in faccia tutto il mio disgusto.

La sala d’attesa non può durare anni!

Mi faccia spazio, io sono la Cultura Sportiva, si fidi di me e le si aprirà un mondo a Lei e a tutto quel Ministero polveroso di sissignori che non scollano le loro chiappe flaccide dalle quelle cadreghe pubbliche!

Basta con questi giri di walzer…con questi pulcinella senza maschera, ormai in quegli uffici sono tutti eguali. Lei insediato da tre mesi si è già omologato all’andazzo e non sente già più il tanfo…?

Dia aria alle stanze! Sgomberi, ripulisca, faccia entrare il nuovo, dia credibilità a chi come me se l’è conquistata in giro per il mondo e ha onorato le proprie radici!

Ma il mio lavoro non è qua esaurito. Ho altri docufilm in fila, certo passeranno tutti dal TAR, e poi andranno al Consiglio di Stato e se no l’avvocatura dello Stato in seno al Ministero della Cultura cosa ci sta a fare…

Prenda in mano la situazione, faccia un tavolo con me e i miei legali. Non con quei burattini che ancor prima di entrare in commissione scartano chi, in commissione deve o non deve entrare…É la nuova formula inventata dai funzionari per mantenere il loro potere…e far sentire il peso dei voti!

Quei funzionari che ad ogni cambio di ministro, fanno un girotondo e ti ritrovi sempre lo stesso.

MINISTRO SANGIULIANO, se non si muove istantaneamente a ribaltare il sistema marcio che mi vede soccombere protagonista mio malgrado, per aver tanto profuso, per quanto ho urlato e additato.

É semplice dedurre che chi come me ha votato, lo scorso 25 settembre ha sbagliato a barrare la faccia di Giorgia Meloni, a votare Fratelli d’Italia.

Al momento con nulla di fatto, su questo fronte, il suo arrivo sembra solo un cambio di casacca.

Dimostri che ci mette la faccia e ha la volontà di trovare soluzione ed aprire alle nuove opportunità a chi la cultura e la vive, la fa, e le propone e soprattutto realizza, con fatti da vedere, toccare con mano!

Nella mia Regione Lombardia i soldi della Film Commission sono spariti, ben prima della pandemia! Come lei ben conosce i fatti di cronaca, i quattrini sono stati sotratti dai mariuoili di turno! E chi ne paga le conseguenze? Noi autori/produttori, cinema, audiovisivi, lombardi!  Non c’è un bando della Film Commission da oltre 6 anni, dal 2017! Tutte le regioni mettono a disposizione decine di milioni per le Film Commission, la Lombardia “locomotiva d’Italia…” NULLA.

E tanto meno la città di Milano, come tutte le provinice lombarde, ovviamente collegate come tutto il territorio lombardo. Noi, autori/produttori di cinema, documentari, audiovisi alla fame, per colpa dei ladroni! Ma va a ciapà i ratt! VERGOGNA!

QUA PER L’ENNESIMA VOLTA LE SENTENZE PUBBLICHE CHE DEVE ONORARE E SUBITO IL TEMPO É SCADUTO! Ne arriveranno altre e non intendo passare il tempo a scriver sul mio BLOG e sputtanare oltremodo questo andazzo tutto italiano.

Amo la mia nazione, l’ITALIA ma non appartengo a questo sistema marcio! E non lo voglio per le prossime nuove generazioni che scappano dalla nostra ITALIA! Perché se non cambiate voi al potere, questa Nazione si sfiancherà di sentire giornalai, a tutte le ore di mafia-anarchico-mafia-anarchico-PD-mafia-anarchico-mafia-anarchico-PDmafia-anarchico-mafia-anarchicoPD!

PAGHI QUESTO DOVUTO SUBITO di queste due opere documentaristiche:

Titolo docufilm  A) GARBELLI ON BOXING/ A MANI BASSE – EMOZIONI DI VIAGGIO NELLA BOXE SENZA TEMPO- La Storia Non Si Cancella  durata 102’

Titolo docufilm B) GARBELLI ON BOXING/ A MANI BASSE -SE NON ESISTE L’AMORE NON ESISTE NEANCHE IL PUGILATO – Gloria All’Ucraina  durata  4h

Consiglio di Stato - SENTENZA DI DUE RICORSI IN UNO a favore GMG Production

Già in Sue mani il ricorso accolto dal Consiglio di Stato, ora attende la Sua firma, per poi essere apposta anche dal nostro galantuomo, Presidente della Repubblica Sergio Mattarella.

Il titolo è:  Garbelli On Boxing/ A Mani Basse -Le Nobili Artiste del Ring . Sarà di 102′ 

Poi l’aspettano questi altri ancora pendenti al TAR

Titolo docufilm Garbelli On Boxing/ A Mani Basse -Bob Dylan Gym e altri Cazzotti di Poesia sarà di 4 ore

E in procinto per il TAR, quest’altro cassato prima ancora di andare il commissione lo scorso 22 12 2022…

Titolo Docufilm  Garbelli On Boxing/ A Mani Basse -Armato Solo di Me Stesso sarà di 4 ore

Come vede signor Ministro GENNARO SANGIULIANO, ho avuto molto da fare negli anni, per inventarmi questo progetto così ricco, interessante, affascinante che nessuno in Italia, dubito nel resto del mondo abbia pensato. Sono a metà dell’opera. E io non lascio mai un lavoro a metà.

Si fidi di me! Sono io la Paladina della Cultura Sportiva. Fissi un incontro e apra la porta ad un tavolo costruttivo. Basta delegare a mentecatti che mi hanno rubato, rubano la vita!

 + 

🥊🥊🇮🇹ACQUISTA QUI la 2°edizionedel libro in cartaceo Il FIGHTER D’ITALIA GIANCARLO GARBELLI- Il pugilato é violento ma la violenza non é pugilato https://www.giannamariagarbelli.com/prodotto/libro-il-fighter-ditalia-giancarlo-garbelli-2-edizione

🥊🥊🇮🇹… qua in italiano il link del mio AudioLibro IL FIGHTER D’ITALIA GIANCARLO GARBELLI  – il pugilato è violento ma la violenza non è pugilato-  http://bit.ly/2Y4zyZr

 

🥊🥊MINISTER SANGIULIANO TRUST ME!

Sorry to make you wait, but here is today, February 8th  the translation into the English language

🥊🥊🇮🇹

It’s enough!  Every day reports from the mobsters! And of the anarchists! They don’t deserve the attention of the Italian people! Do you have to give the news?

ENOUGH! Let Justice work and do what has to be done! And move on to something else.

Now Minister SANGIULIANO, forget it, you’ll never be able to have a “commission of experts” because either they study my BLOG, ah but it already was like that… it’s not easy if they’ve ever chewed the material or thrown it away like they already have done so far!

Trust me, that’s my topic! I AM THE PALADIN OF SPORTS CULTURE!
Trust the Council of State of those Magistrates who know how to explore and is well aware of the obscene acts of which the bureaucracy is capable… They know of the white murders that the Ministry of Culture knows how to mask well.

They canceled my docufilm on my Father…Il Fighter d’Italia Giancarlo Garbelli – boxing is violent but violence isn’t boxing-  there is nothing more I can do through legal channels, after all the psychophysical and economical investment,  my house sold at judicial auction! I have one left… I’ll deal with it, even if instinct would arm me with a non-Olympic torch but precisely to burn that ministry, such is the outrage suffered against such an immense Champion, our greatest ever! Outrage against the history of Italy, human and sporting adventure.

Anyone who has strongly silenced the freedom of thought of a free man such as my Father Giancarlo Garbelli was, declasses himself, to the rot from which they come that with such malice, acidity, and incompetence dared after the first yes of 2003, and deny my docufilm after 8 years of legal battles, yes again and then denying our champion, national pride!

Only the communist masks that governed until a few months ago could do so much. It’s funny to use the word Communism as Nazism. Paradoxes of an era that one wishes are no more. REALLY! Instead, I suffered the sinister/communist regime, I have suffered for over 20 years!

And here is the sentence, the first of the whole series, the only one waived to date, the mother of all, or rather the father, since it is my real Father: The Fighter of Italy Giancarlo Garbelli – Pilately waived by the Council of State, thus giving credit precisely to that rotten system

To those sleazy fellows! Delegate to the beasts in subjection of Dario Franceschini, now former Minister of Culture.

The whole gang left/left Franceschini, and looked like shit. Misuse of power, and public money to friends, and friends of friends is an entirely bureaucratic matter… The incompetent, the envious, and those who buy votes carry it out. Who does not recognize the merit? And he rules the film festivals with invitations to Ferragni and the printer of books by politicians Sgarbi! And just as many individuals whose list would be useless are so useless themselves!

Only a couple more mentions of the degradation, the retired ex-minister Walter Veltroni has taken seven loans and is omnipresent invited to the Rome festivalino. And of course all the snack companions.

From the city Ferrara the former Minister of Culture, Dario Franceschini, whose editor and printer of his mediocre writings is Elisabetta Sgarbi, has reciprocated by financing her empty works as well as following the same path.

And then the fiction film about the Sgarbi’s father, Vittorio, and Elisabetta, a modest pharmacy clerk from Ferrara. The film is also financed by the Emilia Romagna Region film commission, eh sure Pupi Avati is not one that is cheap … but who cares, they don’t pay them! It’s said to have been a hustler … Authoritative sources tell me not a good film at all, with an inconsistent story. And that it cost €20 million…! Protagonists such as Renato Pozzetto and Stefania Sandrelli. What a round of public money for political funding and certainly for personal gain! Film broadcast by Sky Italia…

And again Vittorio Sgarbi is financed again through the ministry of cinema management, by his fellow citizen Franceschini in the midst of the electoral campaign for a documentary about himself…invited straight to the Turin Film Festival, last December 03, 2022, a festival known as a den of the Roman left. Which has its apex in the Venice Film Festival, now a political catwalk.

Vittorio Sgarbi only got the date wrong, since the elections took place ahead of schedule… the ambiguity of Vittorio Sgarbi and his sister Elisabetta is not a rarity in the sector.

But Veltroni, Franceschini, and the Sgarbi went down hard! Your own electoral campaign with the money destined for culture…!

In fact, it’s a matter of replacing the author, and the artists, consolidating personalities of culture and closing the opportunity to new realities. MINISTER SANGIULIANO TRUST ME.

JUSTICE AS SPORT RECOGNIZES MERIT, I have already stated.

Of course, attributes are needed to recognize merit.

And perhaps those judges who swept the docufilm about my Father under the carpet, for not knowing how to read or write, about my Father, relying on the incompetent, supporting that rotten system of the MIC, contradicting their fellow magistrates, I have already written of them naming them, and declaring all my contempt, here on my Blog at the start of the year, see post, my best first 2022, last 01 01 2023.

I would have celebrated my great Dad, Champion for all, on the tenth anniversary of his death on March 16th, 2023! But I won’t be able to do it.

I don’t have the resources to honor debts, in addition to my house at the judicial auction, there are leftovers to honor! A production done with all the professional trappings requires money. I invested in my credibility, but now I have to pay the debts!

Here is the miserable sentence… of last December 15, 2022. The Judges in this case have blatantly, Pilatesically washed their hands.

Sentence Council of State, Section VI, 15 December 2021 n. 10994 (Garbelli)

 

Today is 02 06 2023, at the moment I have two sentences in my favor, one the docufilm about my father which the book… against. the score is 2 to 1 for me. While awaiting your Minister SANGIULIANO signature, and confirmation with the signature of our President of Italy,  there will be 3 sentences in my favor, 1 lost.

And you, Mr. Minister GENNARO SANGIULIANO who is equally incompetent, let yourself be guided, with me you can only win the war, already lost by your predecessor.

I am the Paladin of Sports Culture. Not you. You, like most journalists, have pursued your passion, politics. Today you’re Minister of Culture and like all fellow ministers, you love power, neither art nor culture.

The sport even less, because it has made individuals who have to believe in themselves to make it. Starting from nothing.

They don’t need the consent of the masses: they are bravo! Do they win? The masses admire them. Who bluffs is held up as a criminal, the disappointment that causes a sportsman is immense and painful.

This is not the case with politicians. They steal, rub, deceive… they’re always there. You have fewer voters because you underestimate, you degrade the people.

And me, who voted for the Brothers of Italy,  precisely Giorgia. It is no mystery to anyone that I come from the right. I’ve never denied my roots, just as I’ve never had problems relating to those on the right who are not.

If the wind has changed, prove it, and put an end to this left regime obstruction!

I am a person of culture, and not to say, I respect the pluralism invoked in our Constitution. I’ve never believed in right-wing culture, left-wing is big bullshit.

There are different thoughts that different people have, and everyone is in dialogue.

At the Ministry of Culture, they don’t even know what Sports Culture is!

I am a writer/director/actress/editor/ringside expert and producer.

As you can see I wrote my entrepreneurial role last, because what has motivated me since the turn of the millennium has been our nation’s cultural empty on my topic. But until now they wanted to silence me. Silence me. As in the worst regimes.

It’s always been like this since I started my career as a film writer/director, this year I will celebrate the thirtieth anniversary of my debut in cinema. RAI kept me in the freezer for 10 years! Never had any problems before, it was the great Theater! But Sport, Boxing is where I was born. No one in there, no point, is able to hold a dialogue on this matter with me.

I could give a keynote lecture on this topic.

He who despises buys, it was once said.  No today they steal and that’s it!

The immense inner emptiness of these inadequate people, of these cinema management commissions…of none characters, commissions appointed by officials managed by the Minister, and so my knowledge, my genius as an author must be evaluated…by these poor minds!

That the only thing they know how to do is follow the orders of those who command them!

Mr. Minister SANGIULIANO an act of humility and respect is due to me.

I have a production to feed and I’m not going for rags because you have not yet lifted a finger since that October 22, 2022 date of your election as Minister,  while my sentences have been in effect since March 09, 2021, and confirmed on March 25th, 2022. I won’t let you keep me waiting any longer in the meantime my only remaining house is about to go to judicial auction because stolen time has a cost for everyone, including my debtors!

I have pointed out to the world that the wretched Minister who preceded you, the same in a decade has woven a criminal network, disguised as scoundrels who have nothing to do with culture. From the state TV that you know well, to the film festivals, of various music, of saints… newsagents’ theaters to impose a creed on us, treating us as underdeveloped people!

Now with the change of government, we expect the firm will to revive the love of culture in Italy. Curiosity for culture. Mental openness to the innovations that Culture can exalt.

And Sports Culture is the plastic example of how to approach an audience that has disgust for that model imposed by the left party, that preceded you!

Man does not live by bread alone …, but without which he goes towards death! I am in the 23rd year of investing without ever taking home a penny and in the 8th year of legal battles. And all work is blocked!

How many have bought villas, or houses, or how much other similar expenditure on films that no one has ever seen? How many friends, friends of friends have lefties satisfied with mediocre, non-existent subjects, and embarrassing productions? And high-sounding invitations to national festivals, crowning of Donatello, undeserved! Politicians in charge of film festivals…imposing a misleading thought! The whole industry has gone nuts!

And what do the media, and the TV talk about? Mafia and anarchists… Hackneyed topics, which when referring to history, to the culture of the past have their own reason. But that every day was given by the good Lord, one must plug one’s ears so as not to hear journalistic programs of mafia-anarchist-mafia-anarchist-PD-mafia-anarchist-mafia-anarchist-PDmafia-anarchist-mafia every day at all hours -anarchistPD! ENOUGH!

In past years RAI and RAI SPORT organized sex orgies! Then only political orgies! And you know I’m not exaggerating. Here I am stronger than ever waving the degradation that has been the status quo of state TV for decades.

RAI, where you have been stationed for years, has brightened up a bit in the last year, also drawing liberally from the judgments of the Council of State, and certainly on this site of mine, where all the mastheads read me, and obviously that sporty, has made a change of course, illuminated by my Blog!

And so I added sports pills to TG1 in that TG2 which initially limped and then passed the run-in, and she improved.

 

RAI Cinema – obviously, aired on the same Government TV, headlined a bad film on the 1982 victories of footballers as HEROES… no, footballers are never Heroes. They are never grown children playing ball. Backed by political forums… Mostly theaters of criminal revolt.

RAI Cinema could only ignorantly recycle my knowledge, putting the protagonists of Sport in a single pot! It doesn’t work like that!

The other TVs are pitiful, they look for stories in my BLOG that they can’t handle. They don’t know…they don’t know! The girlfriends of politicians, such should remain, not invent themselves overnight, producers of newcomers, seeking and obtaining Olympic sports sponsorships whose interest of the latter is to solidify their falsehoods!

Sports Heroes can only be found in the RING, THE REAL ONE. So whoever has taken my title with which I refer when there are real heroes in the ring, using for ball-busters… has belittled the same title of hero to those who really are HEROES! Senseless ignorant and conceited!

I’m the daughter of so great Champion. Who they know “the expert assholes” of cinema management, who don’t take a penny and are there hoping for your blink of an eye, as it was for your predecessor, to be part of that useless bureaucracy, to be servants of servants officials?

What do they know about the air I breathed, that I breathe?

How much does all that bandwagon of Ministry of Culture workers earn for not knowing about my argument that instead, it would be an added value, a cultural void, a crater that I have partially filled instead, and certainly much more I have to fill?

But I don’t intend to spend the rest of my life asphyxiating the Illustrious Judges of the TAR! Because the MIC – the Ministry of Culture which is my natural contact person – is deficient on topics and writes laws for the illiterate that decent judges regularly reject!!

Until the equation of a cultural project provides that culture is created on a topic that, precisely because it’s not known, it’s necessary to support it! And on the basis of credibility, obviously as is my plastic case!

You are a journalist, have you satisfied all your curiosities? Didn’t you know that the Ministry of Culture has been a monster where snakes nest for decades?

With that presumptuous air of a shrewd southerner, nothing escapes you.

Minister GENNARO SANGIULIANO, will you hurry to close this farcical theater of incompetent commissions and give me my economic total which has been recognized to me by the JUDGES OF THE COUNCIL OF STATE who are not the last improvised, but have open minds in addition to the rigor of the Justice they represent!

CHAMPION JUDGES! Who has been able to sentence all the anomalies and who has written word for word the profound shortcomings of the rules that you have failed to comply with and thus the argument that you have incomprehensibly persisted in quashing?

I won’t let you pay me off with two pears and an apple! The sentence was immediately clear: the Ministry must have set aside the sum of the amount as requested.

My topic: Sport Culture! And that therefore the sentences must be put into practice. Without scams. Costs are 2019 costs! We are in 2023, do you think they are the same? Give me quickly and immediately what is due to me. Are the costs in 2016 the same as in 2023?

I HAVE NO DISCOUNTS FOR ANYONE! THE WORK, MY PRODUCTION IS IN PROGRESS, SOME ARE COMPLETED, GIVE ME MY MONEY!

I will not go for rags because of your narrow-mindedness! And with the judgments in my favor!

Why hide behind silence? I don’t have the mafia culture of silence! I’m very Nordic in this, and above all, I have had the sporting culture of boxing since my birth, in my DNA. Free author/entrepreneur. And I will not fail, I will not go for rags, for giving my word, contracting debts that I must honor. Because work debts must be HONORED!

I don’t deserve to be treated like a criminal, I have responsibilities towards my production, and my crew we have to bring me, and my work to life!

The waiting without ever a respected date, the scams of excuses that no one in the world understands. This is not how sentences are enforced. SHAME!

He wanted the seat of the Ministry of Culture and obtained it, now don’t rely “only” on the great culture of Italian history, on a historical review, following the thread of other great Italian authors, eh so the game is easy…

Change can’t take years! You are not the last to arrive who knew nothing about it…

For ten years his predecessor Franceschini cooked with pasta and beans, and the stench is still in the rooms and corridors of that Italian Ministry of Culture which, if well managed, would have the respect of a Sacred Temple. Instead… here I am again throwing all my disgust in my face.

The waiting room can’t last years!

Make room for me, I’m Sports Culture, trust me, and a world will open up to you and to all that dusty Ministry of yes gentlemen who don’t detach their flaccid buttocks from those public bodies!

Enough of these rounds of waltzes… with these maskless puffins, by now everyone in those offices is the same. You have been in office for three months and have already approved the bad habit and no longer feel the stench…?

Air the rooms! Clear out, clean up, bring in the new, and give credibility to people like me who have earned it around the world and honored their roots!

But my work is not finished here. I have other docu films lined up, of course, they will all pass through the TAR, and then they will go to the Council of State and if not, what is the state attorney within the Ministry of Culture going to do…

Take matters into your own hands, and set up a table with me and my lawyers. Not with those puppets who, even before entering the commission, discard who should or shouldn’t enter the commission… It’s the new formula invented by the officials to maintain their power… and make the weight of the votes felt!

Those officials go round and round with each change of minister and you constantly find them in the same place.

MINISTER SANGIULIANO, if you don’t move immediately to overturn the rotten system that sees me succumb as a protagonist despite myself, for having done so much, for how much I’ve screamed and pointed.

It’s easy to deduce that those like me who voted on September 25th made a mistake in crossing out Giorgia Meloni’s face, in voting for Brothers of Italy.

At the moment with nothing done on this front, her arrival seems like just a change of tunic.

Show that you put your face into it and have the will to find solutions and open up new opportunities to those who live culture, do it, and propose it and above all realize it, with facts to see, to touch!

In my Lombardy Region, the money from the Film Commission disappeared, well before the pandemic! As you well know from the news, the money was stolen by the thieves on duty! And who pays the consequences? We, the authors/producers, cinema, audiovisual, and Lombards!

There hasn’t been a Film Commission call for over 6 years, since 2017! All the regions make available tens of millions for the Film Commissions, the Lombardia ” locomotive of Italy …” NOTHING.

And even less the city of Milano, like all the Lombard provinces, obviously connected like the whole Lombard territory. We, authors/producers of cinema, documentaries, and audiovisuals starve, because of the thieves! But take care of the rats! SHAME!

HERE FOR THE umpteenth time THE PUBLIC JUDGMENTS THAT MUST HONOR AND IMMEDIATELY THE TIME IS UP! More will come and I don’t intend to spend the time writing on my BLOG and screwing up this all-Italian bad habit.

I love my country, ITALY but I don’t belong to this rotten system! And I don’t want it for the next new generations who run away from our ITALY! Because if you don’t change in power, this nation will get tired of hearing from newsagents, at all hours of mafia-anarchist-mafia-anarchist-PD-mafia-anarchist-mafia-anarchist-PDmafia-anarchist-mafia-anarchistPD!

PAY THIS DUE NOW for these two documentary works:

Document film title A) GARBELLI ON BOXING/  HANDS DOWN -TIMELESS BOXING TALE COME TO LIFEHistory cannot be erased. length 102′

Document film title B) GARBELLI ON BOXING/ HANDS DOWN – IF LOVE DOESN’T EXIST, BOXING DOESN’T EXIST EVEN – Glory To Ukraine! length 4h

Consiglio di Stato - JUDGMENT OF TWO APPEALS IN ONE in favor of GMG Production

Already in your hands the appeal accepted by the Council of State, now awaits your signature, to then also be affixed by our gentleman, President of the Italian Republic, Sergio Mattarella.

Here is the other one,  docufilm title: GARBELLI ON BOXING/  HANDS DOWN –  THE NOBLE ARTISTS OF THE RING   It will be a length of 102′

Then these others still pending at the TAR:

Docufilm title: GARBELLI ON BOXING/  HANDS DOWN –-BON DYLAN GYM AND OTHER POETRY PUNCHES will be 4 hours long

And about to go to the TAR, – TRIBUNAL OF REGIONAL ADMINISTRATION this other one was canceled before even going to the commission last 22 12 2022…

Title Docufilm GARBELLI ON BOXING/  HANDS DOWN –  ARMED ONLY WITH MYSELF  will be 4 hours long

As you see, Minister GENNARO SANGIULIANO, I have had a lot to do over the years, to invent this project so rich, interesting, and fascinating that no one in Italy, I doubt in the rest of the world has thought of. I’m halfway there. And I never leave a job unfinished.

Trust me! I am the Paladin of Sports Culture. Schedule a meeting and open the door to a constructive table. Stop delegating to lunatics who stole my life!

 + 

🥊🥊🇮🇹 BUY HERE the 2nd edition of the paper book Il FIGHTER D’ITALIA GIANCARLO GARBELLI – Boxing is violent but violence isn’t boxing –  https://www.giannamariagarbelli.com/prodotto/libro-il-fighter-ditalia-giancarlo-garbelli-2-edizione

🥊🥊🇮🇹… here in Italian the link to my AudioBook THE FIGHTER OF ITALY GIANCARLO GARBELLI  – boxing is violent but violence isn’t boxing- http://bit.ly/2Y4zyZr