I MIEI MIGLIORI nella BOXE 2022. BUONA FORTUNA PER IL NUOVO ANNO 2023! 🥊🥊⭐️🇺🇦 🇪🇺MY BEST IN BOXING IN 2022. GOOD LUCK WITH THE NEW YEAR 2023!

I MIEI MIGLIORI nella BOXE 2022. BUONA FORTUNA PER IL NUOVO ANNO 2023! 🥊🥊⭐️🥊🥊🇮🇹2023🥊🥊⭐️✨⭐️🥊🥊⭐️✨🥊🥊⭐️✨⭐️🥊🥊⭐️✨⭐️

Cari Lettori,  come ogni anno la mia classifica

-Miglior Fighter 2022

  1. A OLEKSANDR “Il Cosacco” USYK, con l’orgoglio di appartenenza all’Ucraina, a quelle milizie di quel popolo che rischiano ogni momento la propria vita per l’Indipendenza, la Democrazia e la Giustizia, contro l’agressore russo. USYK un’energia inesuaribile, ha riscaldato l’anima non solo degli Ucraini ma di chiunque ha a cuore la Libertà. Il genio senza paura dell’ucraino ha così demolito per ben due volte ogni speranza di risalita di ANTHONY JOSHUA. Il piagnisteo post match del britannico/nigeriano, non ha fatto che amplificare la sua sconfitta non solo sul ring.

PESI MASSIMI – Ucraina

onorabile menzione  

NAOYA INOUE Pesi Gallo -Giappone 21 KO in 24 match si conferma l’Artista del Knock Out!

 DEVIN HANEY – Pesi Leggeri – USA

-Il Miglior Match dell’anno sia uomini che donne

  1. KATIE TYLOR Irlanda vs AMANDA SERRANO Porto Rico USA  – Di incredibili Donne Combattenti, grandi Pro ce ne sono state  prima di loro, e una su tutte la più carismatica, solare e brava e affascinante combattente, la norvegese  CECILIA BRAEKHUS che sta timidamente rientrando, ha scavalcato i migliori Ring del Mondo, ma non all’MSG, con questa grande visibilità. Anche perché i suoi match erano un assolo di bravura. Il primo “main event” tutto al femminile al Madison Square, Garden di NY, é evento nell’evento,  ha confermato l’autostima delle donne. Match duro e spettacolare. Fantastiche avversarie. Passione, agressività, fairplay. -Pesi Leggeri

onorabile menzione

LEIGH WOOD Regno Unito vs  MICHAEL CONLAN Regno Unito – Pesi Piuma – match sorprendente!

NAOYA INOUE Giappone vs PAUL BUTLER Regno Unito – Pesi Leggeri  così come doveva essere…

-Il Miglior KO:

  1. A LEIGH WOOD – Pesi Piuma – Regno Unito

Onorabile menzione

ISAAC CRUZ  – Pesi Leggeri – Mexico

NAOYA INOUE Pesi Gallo -Giappone

-Astro Nascente internazionale:

JARON ENNIS – Pesi Welter – USA

-Miglior Pugile Donna:

  1. a) CLARESSA SHIELDS – Pesi Medi USA  

     Onorabile menzione

KATIE TAYLOR – Pesi Leggeri- Irlanda, AMANDA SERRANO Pesi Leggeri Porto Rico – USA e NATASHA JONAS Pesi Super Welter  – Regno Unito

Onorabile menzione match Donne

CLARESSA SHIELDS  USA vs. SAVANNAH MARSHALL Regno Unito

ALYCIA BAUMGARDNER  USA vs  MIKAELA MAYER USA  Pesi Super Piuma-

– Il Migliore Organizzatore:

Sono due in uno, a pari merito:

  • BOB ARUM TOP RANK USA – co-promoter FRANK WARREN GB Una garanzia!

onorabile menzione

EDDIE HEARN di MATCHROOM –GB e BEN SHALOM  di BOXXER – GB

Mi manca il grandioso torneo Muhammad Ali trophy, organizzato da Kalle Sauerland .. chissà se quest’anno riprende.

-Il Migliore Maestro:

Sergey Lapin – Ucraina

Onorabile menzione

Jose Benavidez Sr. USA e Derrick James USA

La Signora della Boxe:

sempre lei, straordinaria ENZA JACOPONI -Italia. Segretario Generale EBU – European Boxing Union – e Membro WBC -Consiglio Mondiale di Pugilato.

Personalità della Boxe che ci hanno tristemente lasciato in questo 2022

08 05 2022 ARTEM MOSHA Pugile di Kiev, morto nell’acciaieria Azvostal- Ucraina

25 05 2022 OLEG PRUDLY Pugile 30 anni, morto durante le operazioni di difesa-Ucraina

06 06 2022 GIANNI CLERICI scrittore e giornalista Tennis Hall Fame 91 anni- Italia

08 06 2022 SIMISO BYTHELESI Campione 24 anni – Sud Africa

13 06 2022 CARLO ORTIZ Campione 85 anni – Porto Rico USA

18 07 2022 STUART DUNCAN Matchmaker e Manager 66 anni – Australia

01 09 2022 ERNIE SHAVERS Campione 78 anni- USA

30 09 2022 LUIS QUINONES Campione 25 anni – Colombia

02 10 2022 EDER JOFRE Campione 86 anni – Brasile

06 12 2022 MILLS LANE Campione, US Marine, Giudice di Corte Distrettuale e Arbitro di Pugilato Hall Of Fame – 85 anni – USA

26 12 2022 BLASCO GIURATO Direttore della Fotografia e mio Maestro. British Academy Film Award alla migliore fotografia, David di Donatello per il migliore autore della fotografia- 81 anni – Italia

31 12 22 PAPA BENEDETTO XVI non é un’eresia che io aggiunga il suo nome. Sono cattolica, e Papa Ratzinger è stato Uomo del suo tempo testimone della coscienza cristiana che ci ha tramandato nella definizione di Chiesa Cattolica. Vicino ai giovani. In Lui mi è stato facile riconoscere la grande nobiltà d’animo come è nella tradizione della Nobile Arte. – 95 anni- Germania

-Evento dell’anno 2022

WBC CARES in SUD AFRICA ha partecipato a un torneo di boxe amatoriale in collaborazione con la Fondazione “Fight with Insight” presso la WBC Arena di Randburg, Johannesburg. Il torneo in onore del compianto NELSON MANDELA e in riconoscimento del suo contributo al popolo sudafricano e alla creazione di una società libera e democratica. Lo sport del pugilato è sempre stato una grande passione e molto caro a NELSON MANDELA. Era l’ospite d’onore quando il WBC teneva la sua conferenza annuale in Sud Africa e un grande amico e sostenitore del defunto Presidente del WBC Don Jose Sulaiman. 🥊🥊⭐️The WBC CARES South African office recently participated in an amateur boxing tournament in partnership with the “Fight with Insight” Foundation at the WBC Arena in Randburg, Johannesburg. The tournament was held in honor of the late NELSON MANDELA and in recognition of his contribution to the people of South Africa and the creation of a free and democratic society. The sport of boxing was always a great passion and very dear to NELSON MANDELA. He was the guest of honor when the WBC held its annual conference in South Africa and a great friend and supporter of the Late Don Jose Sulaiman.

Tanti i protagonisti della Grande Boxe che hanno sostenuto e sostengono il lascito di NELSON MANDELA. 🥊🥊⭐️ Many protagonists of Great Boxing who have supported and support the legacy of NELSON MANDELA.

I ragazzi e le ragazze sudafricani al WBC Cares 🥊🥊⭐️ The Southafricans guys and girls at the WBC Cares

Evento dell’anno 2022 a parimerito 

La generosità di Manny Pacquaio è quella dei grandi Combattenti, e non si é mai smentito. Lui leggendario Campione, Senatore delle Filippine, è stato grandioso e continuo aiuto al suo popolo. Lo scorso 11 dicembre si è prestato ad una esibizione in Sud Corea, a Seoul, vs il campione di Arti Marziali DK Yoo per raccogliere fondi per l’Ucraina dilaniata dalla guerra. 🥊🥊⭐️✨Manny Pacquaio’s generosity is that of the great Fighter, and he has never been denied. The legendary champion, Senator of the Philippines, has been a great and continuous help to his people’s country.  Last December 11th he performed at an exhibition in South Korea, in Seoul, against the Martial Arts champion DK Yooto, raising money for war-torn Ukraine

KATIE TAYLOR  ‘n AMANDA SERRANO lo scorso 30 aprile al Madison Square Garden, New York  🥊🥊⭐️✨last Aprile 30th at Madison Square Garden, NY.

Il Monster INOUE vs BUTLER unificazione di tutte le Cinture Pesi Gallo. Foto by Naoki Fukuda 🥊🥊⭐️ The Monster INOUE vs BUTLER unification all the four belts of the bantamweight division. Foto by Naoki Fukuda

OLEKSANDR USYK Il Cosacco ucraino agosto 2022, alla conferenza stampa prima del match vs ANTHONY JOSHUA. OLEKSANDR USYK🥊🥊⭐️ The Ukrainian Cossack August 2022 at the pre fight’s press conference vs ANTHONY JOSHUA.

OLEKSANDR USYK il 20 agosto 2022 vince vs ANTHONY JOSHUA per SD e trattiene le Cinture WBO, WBA, IBF e The Ring Magazine. Tyson Fury la sua prossima vittima…? 🥊🥊⭐️ OLEKSANDR USYK on August 20, 2022 wins vs ANTHONY JOSHUA for SD and retains the WBO, WBA, IBF and The Ring Magazine belts. Tyson Fury his next victim…?

Maggio 2022, la copertina di The Ring Magazine nota i colori della bandiera Ucraina, dedicata ai F.lli Klitschko🥊🥊⭐️ May 2022, the cover of The Ring Magazine, see the colors of the Ukraine flag, is dedicated to the Klitschko Brothers.

Pugilato ITALIA pochissimo pervenuto…

-Miglior Pugile Italiano:

IVAN ZUCCO 26 anni Cintura WBC Silver – Pesi Super Medi –  Boxe Verbania (Verbano-Cusio-Ossola)

Onorabile menzione

MATTEO SIGNANI a 43 anni il Giaguaro, si conferma Campione d’Europa con un imprevedibile gancio sinistro ha fermato per TKO il francese Anderson Prestot. La nostra Guardia Costiera si conferma testa e muscoli in Europa – Pesi Medi – Ring Side (RIMINI)

E onestamente in Italia non vedo altro, non abbiamo talenti emergenti, solo pugili che non rischiano, tirano a campare…dunque non atrattivi.

-Di ragazze della Boxe italiana, non se ne vedono.

Ma il peggio lo hanno toccato i Dilettanti.

Il presidente dell’IBA- ex AIBA- Associazione Internazionali di Boxe Dilettanti, sempre dilettanti rimangono-  il russo Umar Kremlev, che paga i dilettanti buttando fumo negli occhi con i soldi dello sponsor russo Gazprom.

Inoltre é stata recentemente annunciata una join venture tra l’IBA con la sigla Pro WBA. Disgustoso che una Cintura storicamente Professionisti quale la WBA, si metta contro il volere del CIO Presidente Thomas Bach e di tutti i governi occidentali, che hanno congelato i rapporti con le ambasciate di Russia e Biolorussia.

Il Campione americano Roy Jones jr. diventato anche cittadino russo, supportato da tale nostro italiano quale Roberto “cammaffa” Cammarelle uno tra i tanti deludenti mai diventato Pro, sono andati a Losanna sede del Comitato Olimpico, per sostenere la non esclusione del Pugilato ai Giochi Olimpici. Ma dove vivono questi…

E lo scorso dicembre 2022, una nostra pugile donna, dilettante del corpo di polizia Fiamme Oro, è riportato dai media di aver guadagnato € 30.000, appunto in un torneo IBA, in piena guerra voluta dalla Russia.

Non riesco a capacitarmi di tale fuffa. Non sapete che c’è la guerra in Ucraina? E quell’organizzazione dilettanti è stata più volte messa al bando dal CIO, la stessa IBA per cui combatti con la bandiera della FPI- federazione pugilistica italiana – è guidata da un russo che sostiene Putin?

Mi rivolgo ai media, no non é necessario parlare di pugili italiani se non ce ne sono! Vi siete inventati traguardi che tali non sono.

Del resto è noto, tutti possono dare pugni ad un sacco. Pochi eletti talentuosi diventano Campioni di Boxe. E i Campioni nella Boxe sono tali solo se diventano Pro.

Ho già spiegato che i pugili professionisti guadagnano borse non stipendi… ma addirittura continuare a competere in piena guerra sotto la bandiera dell’IBA il cui presidente è un russo, amico di Putin, nel mentre in Ucraina ci sono milioni di sfollati, di morti, il popolo al buio, al freddo alla fame, è la prova che l’organizzazione IBA che dovrebbe essere deputata ad organizzare il pugilato dilettanti per i Giochi Olimpici è sistema ormai in decomposizione. Priva di ogni valore Democratico, di Libertà, di Giustizia.

Non è il solo sistema marcio ma andiamo avanti che vi riporto le novità…

E  di più nei giorni scorsi, la nomina, di un altro russo a una posizione di leadership all’IBA che irriterà il Presidente del Comitato Olimpico Internazionale (CIO), che il mese scorso ha avvertito l’IBA che stava ignorando i suoi “gravi problemi di governance” e ha affermato che l’IBA non ha “alcun reale interesse nello sport del pugilato e dei pugili, ma è interessato solo al proprio potere”.

Il CIO teme anche che l’estensione del contratto da 50 milioni di dollari (41 milioni di sterline / 47 milioni di euro) dell’IBA con il fornitore di energia statale russo Gazprom significhi che “continuerà a dipendere da una società che è ampiamente controllata dal governo russo”.

Ma hanno capito Roy Jones jr. e Roberto “cammaffa” Cammarelle che nella guerra in Ucraina centra anche il gas? O forse “cammaffa” ha degli sconti in bolletta gas speciali quale membro Fiamme Oro della Federazione Pugilistica Italiana…? Non riesco a capacitarmi di far credere che lo Sport sia un’isola dove la politica nulla centra…

Inutile che la Polizia di Stato al comando della FPI  sventola campioni inesistenti. Infatti non abbiamo più campioni. Ci hanno messo decenni a far fuori il pugilato e devo dire ci sono riusciti! Questa è la realtà.

Il CIO è così preoccupato per questi recenti ulteriori fatti che ha avvertito che la boxe che è già stata esclusa dal programma iniziale per i Giochi Olimpici del 2028 a Los Angeles, potrebbe essere rimossa anche da Parigi 2024.

Il CIO, che ha sospeso l’IBA nel 2019, dovrebbe attualmente supervisionare il torneo di boxe nella capitale francese, come ha già fatto organizzando la Boxe amatoriale ai Giochi Olimpici del 2020 che si sono svolti a Tokyo nel 2021.

Il Presidente dell’IBA Umar Kremlev ha risposto al CIO affermando di essere perseguitato perché russo e li ha accusati di manipolare lo sport “per scopi geopolitici”.

La Federazione USA ha risposto alla minaccia scrivendo una lettera aperta in cui affermava che il mantenimento del riconoscimento olimpico era la sua “massima priorità”, suscitando il timore che potesse essere istituita una federazione internazionale separatista se Kremlev non riparasse i rapporti con il CIO.

É da anni che sostengo che deve nascere un nuovo organismo per i dilettanti del pugilato di tutto il mondo. Un organismo nuovo, con teste nuove, con regole chiare per lo sviluppo del pugilato in tutto il mondo. E certo non può avere vertici e sponsor russi…Il pugilato, lo sport non è un isola apolitica…anche questo l’ho scritto ripetutamente.

-Miglior Organizzatore Italiano:

non pervenuto

-Migliore Maestro

Questi signori, sono il passato presente, BARTOLOMEO GORDINI –RAVENNA. Da anni Tecnico Numero Uno insieme, pari merito con Mo. GINO FREO – Boxe Piovese (PADOVA) e Mo. ALESSANDRO BONCINELLI – FIRENZE.  Tutti i sopracitati maestri sono come il buon vino d’annata, oltre la formazione dei dilettanti, hanno cresciuto campioni professionisti lasciato traccia, un elenco davvero importante. Nessuno di loro intende lasciare il testimone.

Rari anche i maestri difficile trovare quella cultura che educa alla grande boxe, di chi si dedica anima e corpo. La Federazione Pugilistica ha delle gravi e grandi colpe.

Onorabile menzione

CRISTIAN BRUNO Maestro della Palestra MGM – Boxe Island di MILANO, un grande spazio ottimamente attrezzato in ogni dettaglio, per allenarsi al pugilato, ma anche per match amatoriali. CRISTIAN organizza pomeriggi/sere per il pubblico entusiasta che sogna in grande. E lui insiste a cercare nuove risorse per la boxe. Impresa titanica ma ogni tanto gli riesce. La tenacia di solita premia. Ci vorrebbe più di un Cristian e forse qualche svolta si vedrebbe. Dai Cristian!

E io come sto?

Nel mio Blog quest’anno più ancora degli altri anni con l’inizio della guerra, mi avete setacciato,  preso a piene mani mie notizie, racconti di prima mano, sono fonte certa e non solo per i record di Sport. Qualcuno ha anche riciclato male. Chi non ha vissuto dal vivo non ne può scrivere, narrare etc…Semplicemente non è credibile che una testata che mai si è occupata di pugilato ne sappia scrivere…Non ne sanno scrivere quelli che testate di sport lo sono, figurati quelli che non ne hanno mai avuto idea.

Con il mio Blog ricco e mai politicamente corretto, ho sin da subito supportato gli Amici ucraini della Grande Boxe. Averli seguiti in tempo non sospetto, nelle loro epiche imprese sul ring e ritrovarli con la stessa forte convinzione di desiderio di Democrazia, Giustizia, Indipendenza in questa assurda guerra per la Libertà, nel cuore dell’Europa nel 2022…

É stato per me un anno se possibile ancora più intenso, di tanto lavoro, di grandi battaglie per la legalità. Per la diffusione della Cultura Sportiva.

Ho avuto delle bellisisme persone, la mia troupe che mi hanno sostenuto con i loro sforzi per il compimento dei miei docufilm.

Sì certo sono in un mare di debiti.

E l’ottusità, la codardia che il regime sinistro ha imposto in decenni, è diventato la normalità.

Il sistema è putrefatto, ci vuole la volontà del Governo centrale. Se il Governo è davvero cambiato non può ignorare questa evidente urgenza che subisco e che il mondo conosce. La Pubblica Amministrazione della Direzione Cinema del Ministero della Cultura così deviata, così supina, abituata a imporre un sistema mediocre, ignorante, corrotto, va ribaltata.

La Pubblica Amministrazione la sua burocrazia tranello, la sua inutilità la sua incompetenza, la sua incompatibilità con la produzione. la PA è il cancro da estirpare.

Non si può fare affidamento solo sulla Giustizia per avere il merito riconosciuto. Anche perché non tutti nella Giustizia riconoscono il merito, o meglio non hanno la volontà di voler davvero ripulire sistema, forse non hanno conosciuto altro…

Insomma TUTTO IL MIO LAVORO. È ancora fermo. Bloccato.

E ancora in questo Nuovo Anno 2023 ho in pendenza ben 2 sentenze a mio favore, non c’è verso che le casse della direzione cinema, versino a me quanto in sentenza scorso 25 03 22, e già in sentenza 21 03 21.  La scadenza è il prossimo 7 gennaio.

N. 2 ricorsi sono in sospeso.

Il quinto, che in realtà sarebbe il primo, il docufilm, IL FIGHTER D’ITALIA GIANCARLO GARBELLI dopo due volte riammesso, è stato cassato dagli esperti-bestiali della Direzione Cinema e avvallato da ulteriore appello del MIC sinistro, da tali Magistrati Giancarlo Montedoro, Presidente, Alessandro Maggio, Consigliere, Stefano Toschei, Consigliere, Davide Ponte, Consigliere, Giovanni Pascuzzi, Consigliere, Estensore …non cosa dire a questi giudici che ha sentenziato questa porcata, ma lo hanno fatto. Hanno dato ragione all’appello del MIC lo scorso 15 dicembre, contraddicendo i loro colleghi  che li hanno preceduti.

Blasco Giurato, grande direttore della fotografia mio maestro, mi ammirava molto, aveva letto il mio libro, a suo tempo anche la sceneggiatura, e non solo visto il docufilm in forma privata, elogio e applausi, e se avesse saputo l’epilogo della sentenza, avrebbe aggiunto tutto il suo disgusto, come più volte aveva già fatto a questa depravazione di questo sistema così corrotto. Ne era ben a conoscenza. Non é ed era l’unico del cinema ad esserne a conoscenza.

In quei giorni dal 24 11 al 15 12 ho visto un via vai sui miei post bollenti nel mio Blog contro la sinistra e contro Franceschini e la direzione cinema…hanno voluto farmi il regalo di Natale. Sono morti che camminano, il tanfo è tale.

Va ribaltata la pubblica amministrazione! Se cambia il Governo, cambiano i Ministri, vanno cambiate quelle teste di legno della PA! O tutto rimarrà come prima.

Illustrissimi Giudici vi é così difficile, far saltare il banco di questo sistema mafioso?

Italiani siamo nella MERDA!

Non avete voluto aprire il vaso di Pandora delle porcate di questi decenni, “dello sviamento di potere” che ben 8 giudici coraggiosi, Giganti della Giustizia hanno avuto gli attributi di ventilare all’avvocatura dello Stato del MIC- ministro della cultura quando era presieduto dallex-Dario Franceschini. Non vi stupite più, non provate connati di vomito così sotto gli occhi di tutti, di un sistema parassita.

Lo scorso 15 dicembre hanno voluto nascondere, sorvolare, mettere sotto il tappeto. Così il sistema è impoverito, marcito.

Con i miei avvocati vedremo se esiste altra soluzione. Di certo il vostro giudizio è incoerente e lo si evince da tutta la documentazione prodotta. E dal fatto semplice: che cazzo ne sanno questi “esperti” del cinema di mio Padre Giancarlo Garbelli?

Ah già… ha fatto ulteriormente girare i coglioni la 2° edizione ben definita del mio AudioLibro che in tanti possono accedere gratuitamente e poi via anche il libro in seconda edizione cartacea…Dove ho aggiunto pagine e pagine a questa vicenda paradossale.

Il popolo italiano lo scorso 25 09 si è ribellato e ha votato contro il malaffare. In Italia non è scoppiato il malaffare sinistro. Non scoppia mai. Ma è enorme l’eco in Europa. Ci saranno grandi mutamenti.

E lo stesso 15 dicembre prima di sapere della sentenza, ho postato un inequivocabile ulteriore verità…! Intanto che il Qatargate eruttava…e chissà per quanto lo farà.

Avete voluto penalizzare la Cultura Sportiva di cui sono paladina, la Nobile Arte, il Cinema d’autore. Quanto ho elogiato con sentimento sincero i vostri colleghi che si sono così esposti con le loro sentenze in nome della Giustizia, del Popolo Italiano, tanto vi disprezzo per tale sudicia sentenza. In pratica avvallate “lo sviamento di potere” che tutti ma proprio tutti ne sono a conoscenza.

Peccato che io vi abbia dato la mia fiducia quale Giustizia e il ricorso dal 2016 l’ho voluto io. E io conosco così bene quei delinquenti della PA che la vostra sentenza a loro favore é la conferma che quanto sbandiero é in decomposizione. E voi a far finta che non è così…

Ma non diventerò come voi, tutti nomi dei giudici sopra riportati mi fate ribrezzo.

Senza i sinistri corrotti e mentalmente deviati si può solo risalire.

È noto il motto garbelliano:

“Una Nazione che non riconosce il sacrificio del pugilato… è una Nazione in decadenza”. -Giancarlo Garbelli-

ascoltami… qua il link del mio AudioLibro IL FIGHTER D’ITALIA GIANCARLO GARBELLI su  Audible-   http://bit.ly/2Y4zyZr
 leggi il libro IL FIGHTER D’ITALIA GIANCARLO GARBELLI 2°ed. https://www.giannamariagarbelli.com/?product=libro-il-fighter-ditalia-giancarlo-garbelli-2-edizione

AUGURI DI MAGNIFICO ANNO di PACE, SALUTE e PROSPERITÁ! E come ogni anno lo intendo davvero. Vostra Gianna Garbelli

 

🥊🥊🇮🇹2022🥊🥊⭐️✨⭐️🥊🥊⭐️✨🥊🥊⭐️✨⭐️🥊🥊⭐️✨⭐️

MY BEST IN BOXING IN 2022. GOOD LUCK WITH THE NEW YEAR 2023!

Dear Readers, like every year my ranking

Best Fighter 2022

To OLEKSANDR “The Cossack” USYK, with the pride of belonging to Ukraine, to those militias of those people who risk their lives every moment for Independence, Democracy, and Justice, against the Russian aggressor. USYK inexhaustible energy has warmed the soul not only of Ukrainians but of anyone who cares about Freedom. The fearless genius of the Ukrainian has thus twice demolished any hope of ANTHONY JOSHUA’s comeback. The post-match whining of the British / Nigerian only amplified his defeat not only in the ring.

HEAVYWEIGHTS – Ukraine

honorable mention

NAOYA INOUE Bantamweight -Japan 21 KO in 24 fights confirms himself as the Knock Out Artist!

DEVIN HANEY – Lightweight – USA

-The Fight of the year for both men and women

KATIE TYLOR Ireland vs AMANDA SERRANO Puerto Rico USA  – There have been incredible Women Fighters, great Pros before them, and one above all the most charismatic, stunning and good, and charming fighter, the Norwegian CECILIA BRAEKHUS who is shyly returning, has jumped into the ropes of the best rings in the world, but not at the MSG, with this great visibility. Also because her matches were a skilled solo. The first all-female “main event” at Madison Square Garden in NY, is an event within an event, that confirmed women’s self-esteem. Hard and spectacular match. Fantastic opponents. Passion, aggression, Fairplay. -Lightweights

honorable mention

LEIGH WOOD United Kingdom vs  MICHAEL CONLAN United Kingdom – Featherweight – surprising fight!

NAOYA INOUE Japan vs PAUL BUTLER United Kingdom – Lightweight as it should have been…

Best KO:

A LEIGH WOOD – Featherweight – United Kingdom

Honorable mention

ISAAC CRUZ – Lightweight – Mexico

NAOYA INOUE Bantamweight -Japan

International Rising Star:

JARON ENNIS – Welterweight – USA

Best Female Boxer:

  • CLARESSA SHIELDS – USA Middleweight

Honorable mention

KATIE TAYLOR – Lightweight – Ireland, AMANDA SERRANO Lightweight Puerto Rico – USA and NATASHA JONAS Super Welterweight – UK

Honorable mention match Women

CLARESSA SHIELDS USA vs. SAVANNAH MARSHALL United Kingdom

ALYCIA BAUMGARDNER USA vs MIKAELA MAYER USA Super Featherweight

The Best Promoter:

They are two in one, equal:

a)BOB ARUM TOP RANK USA – co-promoter FRANK WARREN GB A guarantee!

honorable mention

EDDIE HEARN -MATCHROOM -GB and BEN SHALOM – BOXXER – GB

I miss the great Muhammad Ali trophy tournament, organized by Kalle Sauerland .. who knows if it will resume this year.

-The Best Trainer:

Sergey Lapin – Ukraine

Honorable mention

Jose Benavidez Sr. USA and Derrick James USA

The Lady of Boxing:

always her, extraordinary ENZA JACOPONI -Italy. Secretary General EBU – European Boxing Union – and Member of WBC – World Boxing Council.

Boxing personalities who sadly left us in this 2022

08 05 2022 ARTEM MOSHA Boxer from Kyiv, died in the Azvostal steel plant – Ukraine

25 05 2022 OLEG PRUDLY Boxer 30 years old, died during defense operations-Ukraine

06 06 2022 GIANNI CLERICI writer and journalist Tennis Hall Fame 91 years – Italy

08 06 2022 SIMISO BYTHELESI Champion 24 years old – South Africa

13 06 2022 CARLO ORTIZ Champion 85 years old – Puerto Rico USA

01 09 2022 ERNIE SHAVERS Champion 78 years- USA

30 09 2022 LUIS QUINONES Champion 25 years – Colombia

02 10 2022 EDER JOFRE Champion 86 years – Brazil

06 12 2022 MILLS LANE Boxer, US Marine, District Court Judge and Boxing Referee Hall Of Fame – 85 years old – USA

26 12 2022 BLASCO GIURATO Cinematographic Photography Director and my Maestro. British Academy Film Award for Best Cinematography, David di Donatello for Best Cinematographer – 81 years – Italy

31 12 22 POPE BENEDICT XVI It is not a heresy that I add his name. I am Catholic, and Pope Ratzinger was a man of his time, a witness to the Christian conscience that he handed down to us in the definition of the Catholic Church. Close to young people. In him, it was easy for me to recognize the great nobility of mind as it is in the tradition of Noble Art. – 95 years – Germany

Event of the year 2022

WBC CARES SOUTH AFRICA participated in an amateur boxing tournament in partnership with the “Fight with Insight” Foundation at the WBC Arena in Randburg, Johannesburg. The contest honors the late NELSON MANDELA and recognizes his contribution to the South African people and the creation of a free and democratic society. The sport of boxing has always been a great passion and very dear to NELSON MANDELA. He was the guest of honor when the WBC held its annual conference in South Africa and a great friend and supporter of the late WBC President Don Jose Sulaiman.

Event of the year 2022 tied

Manny Pacquaio’s generosity is that of the great Fighter, and he has never been denied. The legendary champion, Senator of the Philippines, has been a great and continuous help to his people’s country. Last December 11th he performed at an exhibition in South Korea, in Seoul, against the Martial Arts champion DK Yooto, raising money for war-torn Ukraine

Boxing ITALY very little received…

Best Italian Boxer

IVAN ZUCCO 26 years old WBC Silver Belt – Super Middleweight –  Boxing Verbania (Verbano-Cusio-Ossola)

Honorable mention

MATTEO SIGNANI at the age of 43, the Jaguar confirmed himself as European Champion with an unpredictable left hook that stopped the Frenchman Anderson Prestot by TKO. Our Coast Guard confirms its head and muscles in Europe – Middleweight – Ring Side (RIMINI)

And honestly, I don’t see anything else in Italy, we don’t have emerging talents, only boxers who don’t take risks, who try to make a living…therefore not attractive.

– I don’t see any girls from Italian boxing.

But the worst came from the Amateurs.

The president of the IBA – past AIBA – Amateurs International Boxing Association, –  the Russian Umar Kremlev, pays the amateurs by pulling the wool over their eyes with the money of the Russian sponsor Gazprom.

Furthermore, a joint venture was recently announced between the IBA and Pro WBA. Disgusting that a historically Professional Belt such as the WBA goes against the will of the IOC President Thomas Bach and of all Western governments, which have frozen relations with the embassies of Russia and Belarus.

American former Champion Roy Jones jr. who also became a Russian citizen, supported by one of our Italians, Roberto “cammaffa” Cammarelle, one of the many disappointing players who never became a Pro, went to Lausanne, the headquarters of the Olympic Committee, to support the non-exclusion of Boxing at the Olympic Games. But where do these live…?

And last December 2022, one of our female boxers, an amateur of the Fiamme Oro police force, is reported by the media to have earned € 30,000, precisely in an IBA tournament, in the middle of the war wanted by Russia.

I can’t get over this crap. Don’t you know there is war in Ukraine? And that amateur organization has been banned several times by the IOC, the same IBA you fight for under the flag of the FPI – Italian boxing federation – is it led by a Russian who supports Putin?

I’m talking to the media, no it’s not necessary to talk about Italian boxers if there aren’t any! You have invented goals that are not goals.

After all, it’s known, everyone can punch a bag. A select few talents become Boxing Champions. And Boxing Champions are such only if they become Pros.

I have already explained that professional boxers earn purses, not salaries… but even continue to compete in the middle of the war under the banner of the IBA whose president is a Russian, a friend of Putin, while in Ukraine there are millions had fled the country, are dead, the people in the dark, in the cold and starving, it is proof that the IBA organization which should be delegated to organize amateur boxing for the Olympic Games is now a decaying system—deprived of any democratic value, freedom, of justice.

It’s not the only rotten system but let’s go ahead and I’ll bring you the news…

And more in recent days, the appointment of another Russian to a leading position at the IBA will irritate the President of the International Olympic Committee (IOC), who warned the IBA last month that it was ignoring its “serious governance problems” and said the IBA has “no real interest in the sport of boxing and boxers, but he is only interested in his own power”.

The IOC also fears that the extension of the IBA’s $50m (£41m/€47m) contract with Russia’s state-owned energy supplier Gazprom means it “will continue to depend on a company that is largely controlled by the Russian government”.

I’m wondering if Roy Jones jr. and Roberto “camaffa” Cammarelle understood that the gas is involved in the war in Ukraine…? Or perhaps “camaffa” has special gas bill discounts as a Fiamme Oro member of the Italian Boxing Federation…? I can’t believe that sport is on an island where politics has nothing to do with it…

It’s useless for the State Police under the command of the FPI to wave non-existent champions. In fact, we no longer have champions. It took them decades to get rid of boxing and I have to say they succeeded! This is reality.

So concerned are the IOC by these recent developments, that they warned that boxing, which has already been left off the initial program for the 2028 Olympic Games in Los Angeles, could also be removed from Paris 2024.

The IOC, who suspended IBA in 2019, is currently due to oversee the boxing tournament in the French capital having also organized the event at the re-arranged 2020 Olympic Games held in Tokyo in 2021.

Kremlev hit back at the IOC by claiming he was being persecuted because he is Russian and accused them of manipulating the sport “for geopolitical purposes.”

USA Boxing responded to the threat by writing an open letter in which they claimed maintaining Olympic recognition was its “top priority,” sparking fears that a breakaway international federation could be established if Kremlev does not repair relations with the IOC.

I have been arguing for years that a new organization must be created for amateur boxing around the world. A new body, with new heads, with clear rules for the development of boxing all over the world. And it certainly can’t have Russian leaders and sponsors… Boxing, sport is not an apolitical island… I have written this repeatedly too.

-Best Italian Promoter:

not received

Best Trainer

These gentlemen are the past and present, BARTOLOMEO GORDINI –RAVENNA. Number One Technician for years together, equal merit with Mo. GINO FREO – Boxe Piovese (PADUA) and Mo. ALESSANDRO BONCINELLI – FLORENCE. All the aforementioned masters are like good vintage wine, in addition to the training of amateurs, they have raised professional champions and left traces, a significant list. None of them intend to leave the baton.

Even though the masters are rare, it is difficult to find a culture that educates to great boxing, of those who dedicate themselves body and soul. The Boxing Federation has serious and great faults.

Honorable mention

CRISTIAN BRUNO Master of the MGM – Boxe Island gym in MILANO, a large space, excellently equipped in every detail, for boxing training, but also for amateur tournaments. CRISTIAN organizes afternoons/evenings for the enthusiastic public who dream big. And he insists on looking for new resources for boxing. Titanic undertaking but he succeeds every now and then. Persistence usually pays off. It would take more than one Cristian and perhaps some breakthrough would be seen. Come on Cristian!

And how am I?

In my Blog, this year even more than in other years with the start of the war, you have sifted through me,  you have taken the full hand of my news, and first-hand stories, I am a reliable source and not just for sports records. Someone has also recycled badly. Anyone who hasn’t lived live can’t write about it, narrate it, etc… It’s simply not credible that a magazine that has never dealt with boxing can write about it… Those who are in sports magazines can’t write about it, let alone those who have never had any idea.

With my blog rich and never politically correct, I immediately supported the Ukrainian Friends of Great Boxing. Having followed them in unsuspecting time, in their epic feats in the ring, and finding them with the same strong conviction of desire for Democracy, Justice, and Independence in this absurd war for Freedom, in the heart of Europe in 2022…

It was an even more intense year for me, if possible, of a lot of work, of great battles for legality. For the dissemination of Sports Culture.

I’ve had some wonderful people, my crew who have supported me with their efforts toward the completion of my documentary films.

Yes of course I’m in a sea of debt.

And the narrow-mindedness, and cowardice that the sinister regime has been imposing for decades has become the norm.

The system is rotten, the will of the central government is needed.

And the narrow-mindedness and cowardice that the sinister regime has been imposing for decades have become the norm.

The system is rotten, the will of the central government is needed. If the Government has really changed, it cannot ignore this evident urgency that I am experiencing and that the world knows. The Public Administration of the Cinema Directorate of the Ministry of Culture so deviant, so passive, used to imposing a mediocre, ignorant, corrupt system, must be overturned.

The Public Administration is its trap bureaucracy, its uselessness, its incompetence, and its incompatibility with production. PA is cancer to be eradicated.

Justice cannot be relied upon alone to have merit recognized. Also because not everyone in Justice recognizes the merit, or rather they don’t have the will to really want to clean up the system, perhaps they have not known anything else…

I mean ALL MY WORK. It’s still stopped. Blocked.

And again in this New Year 2023, I have 2 sentences pending in my favor, there is no way that the coffers of the cinema management will pay me what was in the last sentence 25 03 22, and already in sentence 21 03 21.  The deadline’s next January 7th.

No. 2 appeals are pending.

The fifth, which would actually be the first, the docufilm, THE FIGHTER OF ITALY GIANCARLO GARBELLI after being readmitted twice, was quashed by the animal experts of the Cinema Management and endorsed by a further appeal from the left MIC, by such Magistrates Giancarlo Montedoro, President, Alessandro Maggio, Counselor, Stefano Toschei, Counselor, Davide Ponte, Counselor, Giovanni Pascuzzi, Counselor, Draftsman … not what to say to these judges who sentenced this crap, but they did. They agreed with the MIC’s appeal last December 15, contradicting their colleagues who preceded them.

Blasco Giurato, my maestro’s great cinematographer, admired me a lot, he had read my book, at the time also the screenplay, and not only seen the docufilm privately, praise and applause, and if he had known the epilogue of the sentence, would have added all his disgust, as he had already done several times to this depravity of this system so corrupt. He was well aware of it. He’s not and he was the only one in the cinema who knew about it.

In those days from 24 11 to 15 12, I saw a coming and going on my hot posts in my Blog against the left and against Franceschini and the cinema management…they wanted to give me a Christmas present. They are the walking dead, the stench is such.

The public administration must be overturned! If the Government changes, the Ministers change, and those blockheads of the PA must be changed! Or everything will remain as before.

Distinguished Judges, is it so difficult for you to blow up the bank of this mafia system?

Italians we are in SHIT!

You didn’t want to open Pandora’s box of the filth of these decades, “of the misuse of power” that as many as 8 courageous judges, Giants of Justice have had the attributes of venting to the MIC State Advocacy – Minister of Culture when he was chaired by the former -Dario Franceschini. Don’t be amazed anymore, don’t try vomiting like this in front of everyone’s eyes, a parasitic system.

Last December 15 they wanted to hide, gloss over and put it under the rug. Thus the system is impoverished and rotten.

With my lawyers, we will see if there is another solution. Certainly, your judgment is inconsistent and this is evident from all the documentation produced. And from one not only the simple fact: what the fuck do these “experts” know about my Father Giancarlo Garbelli?

Ah yes… the well-defined 2nd edition of my AudioBook that many can access for free and then also the book in the second paper edition… Where I added pages and pages to this paradoxical story.

The Italian people last 25 09 rebelled and voted against the malfeasance. The sinister underworld has not broken out in Italy. It never bursts. But the echo in Europe is enormous. There will be great changes.

And on December 15th, before knowing about the sentence, I posted an unequivocal further truth…! Meanwhile, the Qatargate was erupting… and who knows for how long it will.

You wanted to penalize the Sports Culture of which I am a paladin, the Noble Art, the Author Cinema. As much as I have sincerely praised your colleagues who have thus exposed themselves with their sentences in the name of Justice, for the Italian people, so much I despise you for this filthy sentence. In practice, you endorse “the misuse of power” that everyone, absolutely everyone, is aware of.

It’s a shame that I trusted you as a Justice and I wanted the appeal since 2016. And I know those criminals of the PA so well that your sentence in their favor is the confirmation that what they flag is decomposing. And you pretend it’s not like that…

But I won’t become like you, all the names of the above judges disgust me.

Without the corrupt and mentally deviant sinister one can only go up.

The Garbellian motto is well-known:

“A nation that does not recognize the sacrifice of boxing… is a nation in decline”. -Giancarlo Garbelli-

File created with CoreGraphics

WISHES FOR A MAGNIFICENT YEAR

 of PEACE, HEALTH, and PROSPERITY! And like every year I really mean it. Yours Gianna Garbelli

hear me… in Italian original language my AudioBook IL FIGHTER D’ITALIA GIANCARLO GARBELLI   http://bit.ly/2Y4zyZr
read the book in Italian original language IL FIGHTER D’ITALIA GIANCARLO GARBELLI 2nd edition.

https://www.giannamariagarbelli.com/?product=libro-il-fighter-ditalia-giancarlo-garbelli-2-edizione