🥊🥊🇮🇹
Il nuovo organismo Pugili Dilettanti voluto dal CIO – World Boxing – sostituisce IBA o ex AIBA estromessa dalle Olimpiadi per corruzione, propone nuove regole per distinguere i sessi
Alcune mie doverose precisazioni ai media italiani, oltre ad un infinito pubblico, che da anni mi seguono su tutte le tematiche, sono una fonte senza fondo di news e tanto d’ispirazione…Milioni le mie pagine sfogliate, lette…Non solo media italiani ovviamente, il mio Blog bilingue, è visto in ogni angolo della terra. Ma i media italiani hanno taciuto per decenni la CORRUZIONE DEL PUGILATO DILETTANTI, CERTO INTENDO LE OLIMPIADI, la massima espressione del Pugilato D I L E T T A N T I.
Ora, il nuovo organismo Pugilato Dilettanti accettato dal CIO THOMAS BACH – il WORLD BOXING – presidente l’olandese BORIS van der VORST – sostituisce IBA o ex AIBA con a capo il presidente il russo UMAR KREMLEV, estromessa dalle Olimpiadi per corruzione oltre ad alterazione dei risultati, ed altro di più – e dunque il nuovo organismo, World Boxing propone nuove regole al nuovo Presidente del CIO, KIRSTY COVENTRY, che sarà ufficialmente in carica dal prossimo 23 giugno 2025.
Infatti lo scorso 20 marzo 2025 il CIO THOMAS BACH ha confermato il ritorno del Pugilato Dilettanti nel programma sportivo per i prossimi Giochi Olimpici Estivi di Los Angeles 2028. Lo stesso giorno in cui KIRSTY COVENTRY dello Zimbabwe è stata eletta quale nuovo Presidente del Comitato Olimpico Internazionale.
Già molto tempo prima del 2016, quando un’inchiesta del New York Times – ho portato in luce la corruzione dell’organismo del pugilato dilettanti – AIBA -International Amateurs Boxing Association – poi diventata IBA – International Boxing Association- come se bastasse togliere “Amateurs” per far credere che si abbia a che fare con pugili professionisti, e non con dilettanti. Dunque giovani inesperti che vorrebbero fare il Pugilato. Ne ho denunciate di ogni, in nome dei PUGILI DILETTANTI, seri, davvero intenzionati a far carriera nella Grande Boxe. (Uomini e donne…certo!).
L’IBA con la presidenza del russo amico di Putin – Umar Kremlev – che con il supporto dello sponsor GAZPROM multinazionale del gas russo ha formato e forma tornei dove mancano ad oggi 106 nazioni, che ora fanno parte appunto del nuovo organismo WORLD BOXING, tra cui le ultime nazioni ad unirsi sono state l’Irlanda, Cuba, e l’Arabia Saudita.
Si fa finta che non ci sia tutt’oggi in atto una sanguinosa, tragica guerra voluta dall’invasore russo Putin in Ucraina? E che dunque è lecito che lo sponsor russo si comperasse gli atleti di qualsiasi nazione, compresa la nostra italiana e che i beneficiari oltre agli atleti non siano anche le Federazioni? Non vi credo ingenui.
Era anni che scrivendo e informando ho auspicato il cambio di quell’infelice, ingannevole e fraudolenta organizzazione IBA ex AIBA. (associazione internazionale pugilato amatoriale), e dal 2021 con al vertice il russo UMAR KREMLEV amico di PUTIN. Con i quattrini di chi…?! Di GazProm la multinazionale del Gas russo. Vedi negli anni addietro i miei scritti, in cui riporto questa porcata in piena invasione della Russia in Ucraina!
La stessa IBA o ex AIBA che si è permessa di diffamare così tanto una giovane donna pugile dilettante dell’Algeria, IMANE KHELIF, diffondendo tramite canale istituzionale italiano che la stessa era un uomo…in piena Olimpiade PARIS 2024, ed è per questo che la stessa aveva avuto la meglio sulla scarsa dilettante di casa nostra, tale ANGELA CARINI delle Fiamme Oro…
Ho subito difeso a spada tratta in inglese, lì per lì, con un mio raro video, e specificato come è arrivato alle orecchie della nostra Primo Ministro Meloni che purtroppo fidandosi dell’ambigua fonte – FPI – federazione pugilistica italiana– si è esposta a torto contro il CIO THOMAS BACH. Una figuraccia mondiale…E il CONI nulla da dire?
Federazione Pugilistica Italiana con sempre al vertice gli stessi. E un sistema di voto con delega degna di totalitarismi. E con un ufficio stampa inaffidabile.
Tranquilli nessun uomo, potrà mai e poi mai combattere un match di boxe contro una donna pugile.
In palestra, in allenamento, in sezioni di sparring – fare i guanti – ma non ha certo la valenza di un match, quei colpi in geometria per studiare tecnicamente come portarli.
La tecnica non è tutto nel pugilato, ci vuole molto, tanto di più. Non mi va proprio di ripetermi.
La Russia di PUTIN in tutti i modi, tanto più essendo stata esclusa dai Giochi Olimpici di Paris 2024, ha provato a diffondere fake news cercando appoggio in quell’apparato istituzionale che sono le Federazioni Pugilistiche di ogni nazione, comperando così le illusioni dei giovani dilettanti, come se bastasse pagarli per diventare professionisti!
Di fatto riempiendo le tasche delle stesse Federazioni di ogni nazione … sino a che non è scoppiato il caso, della pugile algerina, IMANE KHELIF.
Molte le federazioni pugilistiche nel mondo hanno intascato dalla Russia e così i loro pugili dilettanti. Compresa la nostra Federazione Italiana di Pugilato e relativi pugili dilettanti.
Su queste mie pagine ho auspicato per anni che nascesse un nuovo organismo per il pugilato dilettanti. Nel frattempo è successo che:
il CIO THOMAS BACH ha escluso il pugilato alle prossime Olimpiadi LA28 per illeciti e corruzione. Il nuovo organismo WORLD BOXING è stato lanciato nell’aprile 2023 con la missione di garantire che il pugilato rimanga al centro del movimento Olimpico.
Finalmente World Boxing ha tenuto la sua prima riunione formale con il CIO THOMAS BACH nel maggio 2024 e dopo aver raggiunto almeno l’adesione di 70 nazioni.
Lo scorso 25 febbraio 2025 ha finalmente ottenuto il riconoscimento provvisorio da parte del CIO come Federazione Internazionale (FI) all’interno del Movimento Olimpico che governa lo sport del Pugilato Dilettanti a livello mondiale. E così non sarà pìù il Comitato Olimpico a gestire il pugilato come è successo per TOKYO 2020 e PARIS 2024.
L’altro ieri, venerdì 30 Maggio, il comunicato stampa della nuova World Boxing che vuole fare chiarezza su un argomento che nello sport della Boxe non può essere ignorato e che TUTTI nel mondo della Boxe, mai e poi mai, abbiamo inteso confondere i sessi. MAI.
Per l’ennesima volta dico e scrivo che il PUGILATO NON É UN GIOCO, NON É FINZIONE. I cazzotti, i pugni, i colpi ovunque al corpo sono veri. E c’è un rigoroso regolamento da rispettare. E certo fondamentale l’antidoping.
E dunque è richiesto un fisico allenato, preparato per dare e subire colpi. Il dilettantismo – lo spiega la parola stessa- altro non è che diletto, intenzione di imparare per poi un giorno, chissà quando, diventare Professionisti. E servirà tanto di più oltre l’allenamento fisico.
Intanto il podio Olimpico regala l’occasione per mettere in mostra i migliori atleti di ogni categoria di Peso e così con il nome lanciato passare Pro.
La Grande Boxe – i Pro- è l’unico spettacolo – quando di livello- che vale la pena godersi, sin dai tempi dei tempi…un concentrato di potenza mentale e fisica, d’intense emozioni intanto che il pensiero, e la vita sono in ballo. Non solo il companatico dunque.
E dunque sul tema del sesso, il nuovo organismo Dilettanti, WORLD BOXING così fa sapere:
“World Boxing introdurrà test obbligatori per determinare l’idoneità degli atleti e delle atlete che desiderano partecipare alle sue competizioni. L’introduzione dei test obbligatori farà parte di una nuova politica su “Sesso, Età e Peso” per garantire la sicurezza di tutti i partecipanti e garantire parità di condizioni competitive tra uomini e donne.
La politica è nelle fasi finali di sviluppo ed è stata elaborata da un gruppo di lavoro appositamente convocato dal Comitato medico e antidoping del World Boxing, che ha esaminato dati e prove mediche provenienti da una vasta gamma di fonti e si è consultato ampiamente con altri sport ed esperti di tutto il mondo.
Alla luce dei piani per l’introduzione di questa politica e delle circostanze particolari che hanno riguardato alcuni pugili che hanno gareggiato alle Olimpiadi di Parigi 2024, la World Boxing ha scritto alla Federazione pugilistica algerina per informarla che a Imane Khelif non sarà consentito partecipare alla categoria femminile all’Eindhoven Box Cup o a qualsiasi altro evento della World Boxing finché IMANE KHELIF non si sottoporrà al test di identificazione del sesso.
Questa decisione riflette preoccupazioni circa la sicurezza e il benessere di tutti i pugili, tra cui IMANE KHELIF e mira a proteggere la salute mentale e fisica di tutti i partecipanti alla luce di alcune delle reazioni espresse in merito alla potenziale partecipazione del pugile all’Eindhoven Box Cup.
Nella lettera inviata dalla World Boxing alla Federazione pugilistica algerina il 30 maggio 2025 si legge:
Imane Khelif non potrà partecipare alla categoria femminile dell’Eindhoven Box Cup, dal 5 al 10 giugno 2025, né a nessun altro evento World Boxing finché non si sarà sottoposta allo screening genetico del sesso, in conformità con le regole e le procedure di test di World Boxing-.
Sono certa che IMANE KHELIF e la sua Federazione Pugilistica di Algeria che fa parte della nuova WORLD BOXING, sapranno dimostrare come il nuovo organismo prevede, avendo ricevuto lo scorso giovedì 30 maggio il monito ad assolvere quanto richiesto.
Vi pare che una Federazione di Pugilato arrivi al punto di far boxare un uomo contro una donna sotto i riflettori delle Olimpiadi? Se davvero così fosse sarebbe da escludere non solo IMANE KHELIF, ma tutta la Federazione algerina! E chi le ha dato il passaporto.
Invece va sottolineato quanta ambiguità nei media nell’occultare la corruzione dell’organo precedente, AIBA o ex-IBA al tempo, preposto all’organizzazione del pugilato dilettanti alle olimpiadi! E così sostenere l’interesse politico a favore della Russia…Le fake news russe dilagano sui Social, E sono infiltrate in molte delle istituzioni, non da meno in quelle sportive. Federazione Pugilato compresa.
Ma da queste analisi, finalmente si capirà che nel pugilato Donne – dilettanti o professioniste – non si tratta di un concorso di Miss Mondo, ma di atlete che ci provano a dimostrare di essere determinate, forti, dove la bellezza nel pugilato è qualcosa di più, oltre l’estetica.
E come ho già titolato, per le donne nella boxe, si tratta di autostima, questa è la conquista. E non prevede il titolo di reginetta di bellezza. Come intendono taluni media sommari – ovunque nel mondo – quando si riferiscono al pugilato femminile. E guadagnarsi “la borsa”, come fanno le pro, e non farsi regalare “la borsetta”, sono due concetti molto diversi, dell’essere Donna.
I Pugili Dilettanti italiani candidati alle Olimpiadi sono soprattutto della Campania – chissà in nome di quale merito… ? Appartengono e sono stipendiati dalle Fiamme Oro ossia i Dilettanti della Polizia di Stato Italiano- e dunque le Forze dell’Ordine per partito preso sono intoccabili. Ma i Pugili Dilettanti delle Fiamme Oro, non difendono nessuno Stato!
I nostri dilettanti in anni addietro di qualunque medaglia, han cazzeggiato nel fancazzismo dilettantistico sino a 40 anni, o son diventati pro a 35/40 anni…con stipendio sicuro e pensione anticipata! E incassando borse da sagra di paese. Mezzi pugili, mezzi poliziotti no buoni né per l’una e né per l’altra causa!
Loro, i media sono ancor oggi ambigui, nel far intendere nei loro report di questi ultimi giorni, che la pugile algerina dilettante, non è una donna, e dunque non è una fakenews russa…
Il solo nome fa notizia, è pruriginoso… IMANE KHELIF il cui prossimo obiettivo annunciato è quello di passare nei pro. Professionisti. Doveroso dopo una medaglia Olimpica.
Sono produttrice/autrice/regista/attrice/editor/ esperta bordo ring. Mai politicamente corretta. E sino ad oggi per tutto ciò che ho realizzato, denunciato, storicizzato, documentato, espresso il mio pensiero d’autrice, il mio sentire sul mondo della boxe, paladina della cultura pugilistica, in cui sono nata, nipote e figlia, nessuno di chi di dovere, ha ancora riconosciuto, il mio immenso lavoro. Ma non ha mai mancato di attingere a piene mani. Senza citarmi. Senza pagare un soldo.
I media italiani che da decenni non hanno saputo, non sanno andare oltre il calcio non conviene parlarne, il business in Italia è il calcio, che vada malissimo non importa, il baraccone deve stare in piedi con tutta la sua mediocrità. Con tutto il suo malaffare.
E mai svelare le porcate di certe federazioni sportive, l’omertà è la regola e chi la infrange viene zittito. Io non ne faccio parte, ma portando in luce, di fatto tutto il mio lavoro, con in più la corruzione dilagante che ha invaso il Ministero della Cultura sezione Cinema, è da decenni stagnante, tutto il mio lavoro fermo.
Oggi è il 02 Giugno, Festa della Repubblica Italiana, ad oggi non ho ancora avuto nessun riscontro dalla mia nazione per tutto il grande, immenso lavoro profuso. Dal 2016 è tutto fermo. E non si fa che rinviare all’infinito.
Sono più che disgustata e moltissimo preoccupata. Ma come si fa ad aspettare 10 anni la Commissione Cinematografica e suoi ignobili Appelli al Consiglio di Stato dopo aver vinto il TAR? Come si fa ad attendere il responso di ignari del mio argomento, quando basterebbe ammettere la propria ignoranza al cubo?
Ma il Ministro dello Sport dov’è? Ha capito il mio argomento di Cultura Pugilistica o è fermo a quella federazione di poltrone incollate al deretano che non sono in grado si sfornare un pugile italiano né dilettante e ancor meno Pro nemmeno a pagarlo oro?
Già immenso Campione dei Pesi Medi, il kazako GENNAY GGG GOLOVKIN è presidente della Commissione della neonata World Boxing, qua scorso 27 luglio 2024, a capo del CIO del Kazakhistan, stringe la mano di THOMAS BACH, dallo scorso 20 amrzo Presidente Onorario a Vita del Comitato Olimpico Internazionale. 🥊🥊Already an immense Middleweight Champion, the Kazakh GENNAY GGG GOLOVKIN is president of the just born, World Boxing Commission, here last July 27, 2024, head of the IOC of Kazakhstan, shakes hands with THOMAS BACH, Honorary President for Life of the International Olympic Committee since last March 20th.
KIRSTY COVENTRY of Zimbabwe, eletta nella 144esima sezione del CIO, Comitato Olimpico internazionale, Presidente, succedendo al tedesco, THOMAS BACH. 🥊🥊 KIRSTY COVENTRY of Zimbabwe, elected at the 144th International Olympic Committee (IOC) Session as President, succeeded the German, THOMAS BACH.
Il logo del nuovo organismo Dilettanti Pugilato che organizzerà le Olimpiadi di Los Angeles 28. A sinistra BORIS van der VORST olandese, che si è dissociato per primo dall’IBA o exAIBA- è il presidente del nuovo organismo Pugilato Dilettanti WORLD BOXING. 🥊🥊 The logo of the new Amateur Boxing body that will organize the Los Angeles Olympics 28. On the left BORIS van der VORST Dutch, who was the first to dissociate himself from the IBA or exAIBA – is the president of the new Amateur Boxing body WORLD BOXING
Auguri Italia è il 2 Giugno, il 79° Anniversario della nostra Repubblica Italiana 🥊🥊Happy Birthday Italy, it’s June 2nd, the 79th Anniversary of our Italian Republic
+
ACQUISTA QUI la 2°edizione del libro in cartaceo Il FIGHTER D’ITALIA GIANCARLO GARBELLI- Il pugilato é violento ma la violenza non é pugilato– https://www.giannamariagarbelli.com/prodotto/libro-il-fighter-ditalia-giancarlo-garbelli-2-edizione
… qua in italiano il link del mio AudioLibro IL FIGHTER D’ITALIA GIANCARLO GARBELLI – il pugilato è violento ma la violenza non è pugilato- http://bit.ly/2Y4zyZr
Post Scriptum 5 Giugno 2024
É bello essere stata ancora una volta utile. E che un quotidiano internazionale quale CNN pubblichi quanto ricevuto dall’Agenzia di Stampa Reuters, le scuse di Boris von dar Vorst, Presidente del nuovo organismo Dilettanti WORLD BOXING che organizzerà le Olimpiadi LA 28. Qua il link di ieri 04 Giugno.
https://edition.cnn.com/2025/06/04/sport/imane-khelif-world-boxing-apologizes-intl-spt
🥊🥊
The new Amateur Boxing body wanted by the IOC – World Boxing – replaces IBA or ex-AIBA, which was excluded from the Olympics for corruption, and proposes new rules to distinguish the sexes
Some of my necessary clarifications to the Italian media, in addition to an infinite audience, who have been following me for years on all topics, are a bottomless source of news and so much inspiration… Millions of my pages browsed, read… My bilingual blog is seen in every corner of the earth, not only in Italian media. But the Italian media have kept silent for decades about the CORRUPTION OF AMATEUR BOXING, OF COURSE I MEAN THE OLYMPICS, the maximum expression of AMATEUR Boxing.
Now, the new Amateur Boxing body accepted by the IOC, THOMAS BACH – the WORLD BOXING president, the Dutchman BORIS van der VORST- replaces IBA or former AIBA, headed by the Russian president UMAR KREMLEV, ousted from the Olympics for corruption as well as alteration of results, and more – and therefore the new World Boxing proposes new rules to the new IOC President, KIRSTY COVENTRY, who will officially be in office from June 23, 2025.
Last March 20, 2025, the IOC THOMAS BACH confirmed the return of Amateur Boxing to the sports program for the next Summer Olympic Games in Los Angeles 2028. The same day that KIRSTY COVENTRY of Zimbabwe was elected as the new President of the International Olympic Committee.
Long before 2016, when an investigation by the New York Times – I brought to light the corruption of the amateur boxing organization – AIBA – International Amateur Boxing Association – later to become IBA – International Boxing Association – as if it were enough to remove “Amateurs” to make people believe that we are dealing with professional boxers, and not amateurs. Therefore, inexperienced young people who would like to do Boxing. I have denounced all sorts of things, in the name of AMATEUR BOXERS, serious, truly intent on making a career in Great Boxing. (Men and women…of course!).
The IBA, under the presidency of Putin’s Russian friend Umar Kremlev, has formed tournaments with the support of the sponsor GAZPROM multinational Russian gas. 106 nations are missing today, and they are now part of the new organization WORLD BOXING. The last nations to join were Ireland, Cuba, and Saudi Arabia.
Are we pretending that there is not still a bloody, tragic war being waged by the Russian invader, Putin, in Ukraine? And therefore it’s legitimate for the Russian sponsor to buy athletes of any nation, including our Italian one, and that the beneficiaries, in addition to the athletes, are also the Federations? I don’t believe you are naive.
For years, I have been writing and informing, hoping for the change of that unfortunate, deceptive, and fraudulent organization, IBA ex AIBA. (International Amateur Boxing Association), And from 2021, with the Russian UMAR KREMLEV friend of PUTIN, at the top. With whose money…?! Gazprom, the Russian gas multinational. See my writings in the past years, in which I reported this dirty trick in Russia’s invasion of Ukraine!
The same IBA or former AIBA that allowed itself to defame so much a young amateur boxer from Algeria, IMANE KHELIF, spreading through an Italian institutional channel that she was a man… in the PARIS 2024 Olympics, and that is why she had the better of our amateur, a certain mediocre ANGELA CARINI of the Fiamme Oro…(representing Italian Police in the Boxing Amateurs)
I immediately defended it with all my might in English with a rare video of mine, and specified how it reached the ears of our Prime Minister, Meloni, who, unfortunately, trusting the ambiguous source – FPI – Italian boxing federation – wrongly exposed herself against the IOC THOMAS BACH. A worldwide embarrassment… And the CONI – Italian Olympic Committee has nothing to say?
The Italian Boxing Federation with the same people in charge. And a proxy voting system worthy of totalitarianism. And with an unreliable press office.
Don’t worry, no man will ever fight a boxing fight against a female boxer.
In the gym, in training, in sparring sections – exchanges with gloves – but it certainly doesn’t have the value of a fight, those strokes in geometry to technically study how to deliver them.
Technique isn’t everything in boxing, it takes a lot, much more. I don’t like repeating myself.
PUTIN’s Russia, in every way, especially having been excluded from the Paris 2024 Olympic Games, has tried to spread fake news by seeking support in that institutional apparatus that is the Boxing Federations of each nation, thus buying the illusions of young amateurs, as if paying them were enough to become professionals!
Filling the pockets of the same Federations of each nation … until the case of the Algerian boxer, IMANE KHELIF, broke out.
Many boxing federations in the world have pocketed money from Russia, and so have their amateur boxers. Including our Italian Boxing Federation and its amateur boxers.
On these pages of mine, I have hoped for years that a new body for amateur boxing would be formed. In the meantime, it happened that: the IOC THOMAS BACH has excluded boxing from the next LA28 Olympics due to malpractice and corruption. The new body, WORLD BOXING, was launched in April 2023 with the mission of ensuring that boxing remains at the heart of the Olympic movement.
Finally, World Boxing held its first formal meeting with the IOC, THOMAS BACH, in May 2024, and after having achieved at least 70 member nations.
Last February 25, 2025, it finally obtained provisional recognition by the IOC as an International Federation (IF) within the Olympic Movement that governs the sport of Amateur Boxing worldwide. And so the Olympic Committee will no longer manage boxing as it happened for TOKYO 2020 and PARIS 2024.
The day before yesterday, Friday 30 May, the press release of the new World Boxing amateurs federation that wants to clarify a topic that in the sport of Boxing cannot be ignored, and that EVERYONE in the world of Boxing, never, has intended to confuse the sexes. NEVER.
For the umpteenth time, I say and write that BOXING IS NOT A GAME, IT IS NOT FICTION. The punches, the fists, the blows everywhere to the body are real. And there are strict rules to respect. And anti-doping is certainly fundamental.
And therefore, a trained physique is required, prepared to give and take blows. Amateurism – the word itself explains it – is nothing more than pleasure, the intention to learn, and then one day, who knows when, become Professionals. And much more will be needed beyond physical training.
Meanwhile, the Olympic podium offers the opportunity to showcase the best athletes in each weight division, and thus, with the name launched, go Pro.
Great Boxing – the Pros – is the only show, when of a high level, that is worth enjoying, since the dawn of time… a concentration of mental and physical power, of intense emotions while the thought and about life is at stake. Not just the side dish, then.
And so on the topic of sex, the new Amateur body, WORLD BOXING, has announced:
“World Boxing will introduce mandatory testing to determine the suitability of male and female athletes wishing to participate in its competitions. The introduction of mandatory testing will be part of a new “Sex, Age, and Weight” policy to ensure the safety of all participants and ensure a level playing field between men and women.
The policy is in the final stages of development and has been developed by a specially convened working group of the World Boxing Medical and Anti-Doping Committee, which has reviewed data and medical evidence from a wide range of sources and consulted extensively with other sports and experts from around the world.
In light of the plans to introduce this policy and the special circumstances that have affected some boxers competing at the Paris 2024 Olympic Games, World Boxing has written to the Algerian Boxing Federation to inform them that Imane Khelif will not be allowed to compete in the women’s division at the Eindhoven Box Cup or any other World Boxing event until IMANE KHELIF undergoes a gender identification test.
This decision reflects concerns about the safety and well-being of all boxers, including IMANE KHELIF, is intended to protect the mental and physical health of all participants in light of some of the reactions expressed regarding the boxer’s potential participation in the Eindhoven Box Cup.
The letter sent by World Boxing to the Algerian Boxing Federation on 30 May 2025 states:
Imane Khelif will not be allowed to compete in the women’s division at the Eindhoven Box Cup, 5-10 June 2025, or in any other World Boxing event until she has will be subjected to genetic screening for sex, under the rules and testing procedures of World Boxing.”
I am sure that IMANE KHELIF and her Algerian Boxing Federation, which is part of the new WORLD BOXING, will be able to demonstrate how the new body foresees, having received the warning last Thursday, May 30th, to comply with the requirements.
Do you think that a Boxing Federation would go so far as to make a man box against a woman under the spotlights of the Olympics? If that were the case, not only should IMANE KHELIF be excluded, but the entire Algerian Federation! And so, also whoever has given her the passport with the written female.
Instead, it should be emphasized how much ambiguity in the media hides the corruption of the previous body, AIBA or ex-IBA at the time, responsible for organizing amateur boxing at the Olympics! And thus supporting the political interest in favor of Russia … Russian fake news is rampant on social media, and has infiltrated many of the institutions, not least in the sports ones. Federation Boxing included.
But from these analyses, it will finally be understood that in Women’s boxing – amateur or professional – it is not a Miss World competition, but athletes who try to prove that they are determined, strong, where beauty in boxing is something more, beyond aesthetics.
And as I have already titled, for women in boxing, it’s about self-esteem; this is the conquest. And it doesn’t include the title of beauty queen. As some sketchy media – everywhere in the world – means when they refer to women’s boxing. And earning “the purse”, as the pros do, and not being given “the handbag”, are two very different concepts of being a Woman.
The Italian amateur boxers who are candidates for the Olympics are mostly from the Campania Region – who knows in the name of what merit…? They belong to and are paid by the Fiamme Oro, that is, the Amateurs of the Italian State Police – and therefore the Police Forces are untouchable by principle. But the Fiamme Oro amateur boxers do not defend any State!
Our amateurs in years past, of any medal, have messed around in amateur laziness until they were 40 years old, or have become pros at 35/40… with a secure salary and early retirement! And cashing in purses at the village fair. Half boxers, half policemen, not good for either cause!
They, the media, are still ambiguous today, in making it understood in their reports of these last few days, that the Algerian amateur boxer is not a woman, and therefore is not a Russian fake news…
The name alone makes news, it’s prurient… IMANE KHELIF, whose next announced goal is to go pro. Professionals. A must after an Olympic medal.
I am a producer/author/director/actress/editor/ringside expert. Never politically correct. And up to now, for everything I have achieved, denounced, historicized, documented, expressed my thoughts as an author, my feelings about the world of boxing, paladin of the boxing culture, where I was born, granddaughter and daughter, no one in charge has yet recognized my immense work. But they have never failed to draw heavily. Without asling or citing me. Without paying a penny.
The Italian media that for decades have not been able, do not know how to go beyond football, it is not worth talking about it, the business in Italy is football, it doesn’t matter if it goes very badly, the circus must stand with all its mediocrity. With all its corruption.
And never reveal the dirty tricks of certain sports federations, silence is the rule, and whoever breaks it is silenced. I am not part of it, but by bringing to light, in fact, all my work, plus the rampant corruption that has invaded the Ministry of Culture Cinema section, has been stagnant for decades, and all my work has stopped.
Today is June 2nd, Italian Republic Day. To date, I have not yet had any feedback from my nation for all the great, immense work done. Since 2016, everything has stopped. And it just keeps postponing indefinitely.
I am more than disgusted and very worried. But how can you wait 10 years for the Cinematographic Commission and its ignoble Appeals to the Council of State after having won the TAR – Regional Administrative Court-? How can you wait for the response of those who are unaware of my argument, when it would be enough to admit your ignorance cubed?
But where is the Italian Minister of Sport? Did he understand my argument of Boxing Culture or are you stuck with that federation of armchairs glued to the ass that are not capable of producing an Italian boxer, neither an amateur and even less a Pro, even if you paid gold for it?
+ 
BUY HERE the 2nd edition of the paper book Il FIGHTER D’ITALIA GIANCARLO GARBELLI – Boxing is violent but violence isn’t boxing – https://www.giannamariagarbelli.com/prodotto/libro-il-fighter-ditalia-giancarlo-garbelli-2-edizione
… here in Italian the link to my AudioBook THE FIGHTER OF ITALY GIANCARLO GARBELLI – boxing is violent but violence isn’t boxing- http://bit.ly/2Y4zyZr
Post Scriptum June 5, 2024
It’s nice to have been helpful once again. And that an international newspaper like CNN publishes what was received from the Reuters News Agency, the apologies of Boris von dar Vorst, President of the new Amateur organization WORLD BOXING that will organize the LA 28 Olympics. It’s a good sign. Here is the link from yesterday, June 04.
https://edition.cnn.com/2025/06/04/sport/imane-khelif-world-boxing-apologizes-intl-spt